کد مطلب: 

251574

مراقب استفاده از اینترنت بانک در موتور جستجوگر گوگل باشید!

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای شبکه کلاهبرداری درگاه جعلی فیشینگ که اقدام به سرقت از حساب شهروندان می کردند، خبر داد.
مراقب استفاده از اینترنت بانک در موتور جستجوگر گوگل باشید!

به گزارش سیتما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، اظهار داشت: در پی ارسال تعداد چهار مرجوعه قضایی به پلیس فتا و طرح شکایت‌هایی در خصوص برداشت‌ غیرمجاز از حساب بانکی آنان موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد تمامی شکات جهت ورود به اینترنت بانک خود بدون توجه به صحت آدرس URL بانک مربوطه از موتور جستجوگر گوگل استفاده کرده اند و با اکتفا به نتایج جستجو در اینترنت مورد سرقت قرار گرفته اند.

وی افزود: در گام بعدی مشخص شد متهمان پرونده با استفاده از در‌گاه جعلی فیشینگ شبیه به آدرس اصلی اقدام به دسترسی غیرمجاز به حساب شکات و سرقت وجوه کردهاند که با انجام اقدامات سایبری محل اختفاء متهمان شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دو نفر از اعضای این باند در یک عملیات همزمان در دو نقطه مختلف تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطر نشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس در تحقیقات عنوان داشتند به درخواست نفر اصلی باند در بانک‌های مختلفی افتتاح حساب کردیم و کارت‌های خود را در اختیار وی قرار داده و نامبرده وجوهی را به حساب‌های ما واریز و سپس اقدام به برداشت آن مبالغ می کردیم و در ازای آن مبالغی را دریافت می نمودیم .

سرهنگ گودرزی اذعان داشت: با گستراندن چتر اطلاعاتی ماموران پلیس فتا تهران بزرگ نفر اصلی این باند کلاهبرداری با اخذ نیابت قضایی و همکاری مأموران استان مذکور در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد و از محل اختفاء وی تجهیزات الکترونیکی و ادله دیجیتال بدست آمد ،متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و ارزش ریالی کلاهبرداری به بیش از 1/000/000/000 ریال می رسد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: از آنجا که همواره خطر افشای اطلاعات بانکی شهروندان به دلیل عدم آگاهی برخی از آنها در شناسایی درگاه های جعلی متصور می باشد، لازم است ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس فتا از آخرین شگردهای متهمان و توصیه های پیشگیرانه که به صورت روزانه منتشر می شود مطلع شوند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های تلفن همراه موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-24 12:57

افزودن دیدگاه جدید