کد مطلب: 

251499

سوپر اپلیکیشن خدماتی برای مهاجران افغان در ایران راه‌اندازی شد

قرار است سوپر اپلیکیشن وطندار ویژه مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران با خدمات وسیع و ویژه‌ در حوزه‌های بیمه، بانکی، کافی نت، فرهنگی و رسانه‌ای، آموزش آنلاین و... به زودی به بازار عرضه شده و در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.
سوپر اپلیکیشن خدماتی برای مهاجران افغان در ایران راه‌اندازی شد

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان، این سوپر اپلیکیشن با سرمایه‌گذاری قابل توجه یکی از سرمایه‌گذاران افغانستانی در طول سه سال گذشته و با به دست آوردن مجوزهای لازم از ادارات مختلف جمهوری اسلامی ایران، طرح‌ریزی، برنامه‌نویسی و آماده شده و قرار است به زودی در دسترس مهاجرین قرار بگیرد.

محمد آصف درزابی، نماینده بیمه صدرای افغانستان در ایران و همچنین مدیر اپلیکیشن وطندار که از سال‌ها پیش با درد و رنج و مشکلات مهاجرین از نزدیک آشناست، به خبرنگار آوا گفت: سوپر اپلیکیشن وطندار، ویژه شهروندان افغانستان در ایران می باشد که بعد از نصب و راه اندازی به روی تلفن‌های همراه، تمامی خدمات و نیازمندی‌ها جهت سهولت زندگی در ایران را برابر با شهروندان ایرانی و حتی بهتر و کامل‌تر تامین می‌کند و خدمات مورد نیاز آنان را به صورت کامل و یکجا در خود جای داده است".

به گفته وی، این اپلیکیشن برای کلیه شهروندان دارای مدرک اقامتی در ایران یا فاقد مدرک قابل استفاده است و به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیر اپلیکشین وطندار در مورد خدمات این برنامه گفت که وطندار، دارای بخش‌هایی چون اقسا (سامانه نوبت‌دهی کافی‌نت)، پول بکس (خدمات بانکی و پرداخت)، همدم (رسانه و تلویزیون)، مندوی (بازار و فروشگاه)، چکر (گردشگری و سفر)، قرضه (وام و تسهیلات)، گودی پران (سرگرمی)، شفاخانه (صحت و پزشکی)، مکتب (آموزش تحصیلی)، بیمه (حمایت و پوشش)، اندیوال (گفتگو دوستان) و خیرات (صدقه و نیکوکاری) می‌باشد.

وی در مورد خدمات سیم کارت این اپلیکیشن گفت که آن‌ها با شبکه‌های رایتل و همراه اول در ایران صحبت کرده و قراردادهایی را نهایی کرده اند که بر اساس آن، تعداد زیادی سیم‌کارت را خریداری نموده و با ضمانت این مجموعه، با شرایط ویژه و بنام مهاجرین توزیع می کنند.

درزابی در مورد بخش مکتب گفت که در این بخش، با قراردادی که با یکی از شرکت‌های معتبر آموزش آنلاین و از راه دور در ایران بسته شده، برای کودکان مهاجرینی که از آموزش باز مانده اند، زمینه های لازم را فراهم کرده اند تا فارغین این کلاس‌ها، بتوانند از وزارت آموزش و پرورش ایران مدرک معتبر دریافت و ادامه تحصیل دهند.

وی خاطرنشان کرد که در زمینه تحصیلی نیز صحبت‌هایی از سوی مجموعه آن‌ها با نهادهای ذیربط صورت گرفته که تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها نیز امکان تحصیل به صورت آنلاین از این مجرا فراهم گردد.

نماینده این سوپر اپلیکیشن، در مورد سامانه اقسا گفت: 99 درصد مرکز الکترونیک صدرا که در ساختمان مربوط به این مجموعه در نزدیکی سفارت افغانستان در خیابان پاکستان ایجاد شده است، از میان مهاجرین استخدام شده و آموزش دیده‌اند.

به گفته وی، در این مرکز، همه خدماتی که معمولا کافی‌نت‌ها برای مهاجرین انجام می‌دهند، ارائه می‌گردد، اما با هزینه مناسب و مورد تأیید طرف سفارت که هیچ هزینه اضافی دیگر دریافت نمی‌شود. در عین حال، از آن جایی که کارمندان این کافی‌نت از قشر مهاجرین هستند، می توانند با یک تعامل و رفتار خوب و با توجه به شناختی که از مهاجرین دارند، خدمات مورد نظر را به نحو احسن انجام دهند.

درزابی گفت: فضای بزرگی که در این مرکز و در نزدیکی سفارت افغانستان ترتیب گردیده، برای استفاده عموم مهاجرین جهت جلوگیری از حضور آن‌ها در خیابان در نظر گرفته شده و مهاجرین می‌توانند از چای و شیرینی رایگان نیز در این فضا استفاده کنند.

وی ارائه خدمات بیمه از سوی #بیمه_صدرا با همکاری بیمه مرکزی ایران و شرکت بیمه رازی را، یکی از بخش‌های مهم و استثنایی سوپر اپلیکیشن وطندار و مجموعه آن‌ها برشمرد و گفت: کار بیمه تقریبا نهایی است و ما در زودترین فرصت کار را روی این بخش شروع می کنیم. این بیمه شامل بیمه‌های درمانی، حوادث و مدارک است. قرار است بیمه درمانی با یک هزینه بسیار کم برای مهاجرین فعال شود.

وی ادامه داد، با توجه به موارد متعدد مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارکی چون پاسپورت، هزینه بالای 240 دالری برای دریافت پاسپورت جدید که معمولا از توان مهاجرین خارج است، مدارک آن‌ها با یک هزینه بسیار ناچیز بیمه می‌شود و در صورت مفقود شدن، سرقت و یا از بین رفتن مدرک، بیمه 80 درصد هزینه صدور مجدد مدارک را تقبل می‌کند.

خدمات بانکی، از دیگر خدمات ویژه سوپر اپلیکیشن وطندار است که مدیر این اپلیشکین در این مورد گفت: "با بانک مربوط مذاکره کردیم و جای رایگان در اختیارشان قرار دادیم. برای شان گفتیم با وساطت ما برای هموطنان مان حساب باز کرده و کارت بانکی بدهید تا کسانی که مدارک قانونی دارند، بتوانند از خدمات بانکی آنلاین و فیزیکی استفاده کنند. اکنون باجه بانک ویژه اتباع افغانستان در مرکز صدرا باز شده و کارشان را به زودی شروع می‌کنند. با استفاده از سرویس پول بکس در اپلیکیشن وطندار، می توانند براحتی و بدون نیاز به حمل و جابجایی پول، خرید و پرداختهای خود را انجام دهند".

همچنین لازم به ذکر است که به گفته درزابی، این مجموعه با اپلیکیشن پی‌سه که در حوزه بانکی توسعه داده شده و بطور جداگانه ارائه خواهد شد، خدمات کامل و متنوع پرداخت ویژه اتباع خارجی، بویژه شهروندان افغانستانی مقیم ایران و یا مسافرین با مدت اقامت محدود را عرضه خواهد کرد که مجموعه‌ای از سرویس‌ها و امکانات متنوع برای عملیات مالی می‌باشد.

وی در مورد بخش همدم در این سوپر اپلیکیشن گفت: این سرویس اختصاصی و ویژه هموطنان مان است که استثنایی بوده و شامل پخش زنده شبکه‌های تلویزیونی داخلی افغانستان و ارائه دهنده هزاران سریال، فیلم و موسیقی است.

درزابی در پایان تأکید کرد: سوپر اپلیکیشن وطندار با حمایت شرکت بیمه صدرا افغانستان، تلاش دارد با همکاری و دستگیری از مهاجرین و کمک به آن‌ها، با بهره گیری از امکانات و خدمات جامع و کامل، برای‌زندگی راحت شان در ایران بکوشد و همچنین با ارایه برنامه های فرهنگی، آشنایی آن‌ها با افغانستان را افزایش دهد؛ زیرا بسیاری از مهاجرین حتی یک بار نیز به افغانستان نرفته‌اند".

لازم به ذکر است مهاجرین می توانند با مراجعه به سایت https://vatandar.org اپلیکیشن وطندار را نصب کرده و استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.3 (3 رای)
سیتنا 1
2020-11-22 21:56

افزودن دیدگاه جدید