کد مطلب: 

251238

ادعای مایکروسافت: تلاش هکرهای روسیه و کره شمالی برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا

شرکت مایکروسافت از تلاش هکرهای روسیه و کره شمالی برای سرقت داده‌های اطلاعاتی مربوط به واکسن ویروس کرونا خبر داده است.
ادعای مایکروسافت: تلاش هکرهای روسیه و کره شمالی برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، به گفته مایکروسافت، این هکرهای تحت حمایت دولت‌ها، تلاش کردند تا به اطلاعات پژوهشگران واکسن و شرکت‌های داروسازی دست یابند که روی واکسن کار می‌کنند.  

مایکروسافت در صفحه وبلاگ خود نوشت که بیشتر حملات در چند ماه گذشته خنثی شده‌اند. مایکروسافت، درباره این که آیا هکرها تلاش موفقیت‌آمیزی در نفوذ به سامانه آی‌تی شرکت‌ها داشته‌اند، جزئیات بیشتری ارائه نداد و درعین حال شمار حملات را نیز ذکر نکرد.

تنها یک روز قبل از این اعلام، دکتر آنتونی فاوچی، گفت که برنامه واکسیناسیون تا ماه دسامبر در ایالات متحده آمریکا آغاز می‌شود و مردم این کشور تا بهار آینده واکسن را دریافت خواهند کرد.

دکتر فاوچی همچنین گفت که به دنبال موفقیت شرکت‌های فایزر و بیونتک در اوایل این هفته در تولید واکسن، آمریکا قرار است واکسن دوم ویروس کرونا را تایید کند.  

به گفته مایکروسافت، بیشتر شرکت‌ها و مراکز پژوهشی که مورد حمله هکرها قرار گرفتند در کانادا، فرانسه، هند، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا بوده‌اند.  

شرکت‌های مورد حمله، که مایکروسافت نامشان را اعلام نکرده است، «مستقیما در تحقیقات درباره واکسن و درمان کووید-۱۹ مشغول به کارند» و بیشترشان در مراحل مختلف آزمایش بالینی محصولات خود به سر می‌برند.  

کارشناسان امنیت سایبری مایکروسافت، استرونتیوم، شرکت هکری تحت حمایت دولت روسیه را، به عنوان یکی از گروه‌هایی شناسایی کرده که تلاش کرده‌اند اطلاعات را بدزدند.  

تام برت، معاون مایکروسافت در امور امنیت مشتریان، گفت: «استرونتیوم کماکان با استفاده از روش اسپری رمز عبور و حمله جست‌وجوی فراگیر، سعی کرده اطلاعات ورود به سامانه‌ها را به سرقت ببرد.»  

او گفت: «این‌ها حملاتی هستند که می‌خواهند با استفاده از هزاران و یا میلیون‌ها تلاش سریع، به حساب‌های افراد وارد شوند.»  

گروهی به نام زینک که دومین نام شناخته‌شده پس از سریوم است، عوامل پشت پرده تلاش‌های کره شمالی برای نفوذ به شبکه‌های شرکت‌ها بوده است.

مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا هم در ماه ژوئیه گفته بود که هکرهای روس تلاش کردند اطلاعات را از شرکت‌ها و محققان مستقر در بریتانیا به سرقت ببرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-11-16 23:52

افزودن دیدگاه جدید