کد مطلب: 

251222

تبیین مفاهیم و کارکردهای اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و شبکه ملی اطلاعات در کتاب‌های «رایانش ابری»، «بر مدار ICT» و «تولید محتوا»

کتاب «رایانش ابری» با هدف تاکید بر اهمیت موضوع رایانش ابری به‌عنوان زمینه‌سازی برای تقویت شبکه ملی اطلاعات، منتشر شده است، کتاب «بر مدار ICT» به عنوان ویترین بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چند سال اخیر در حوزه ICT به شمار می‌رود و کتاب «تولید محتوا» هم آماده چاپ است که محتوای آن پیرامون معرفی 14 شاخص در فضای مجازی همچون اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، شبکه ملی اطلاعات و غیره است.
تبیین مفاهیم و کارکردهای اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و شبکه ملی اطلاعات در کتاب‌های «رایانش ابری»، «بر مدار ICT» و «تولید محتوا»

مهدی غیاثی‌، معاون دفتر وزارتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا به مناسبت هفته کتاب، توضیحاتی پیرامون کتبی که در زمینه های‌ مختلف نوشته است، ارائه کرد.

وی، اظهار کرد: کتاب «رایانش ابری» با هدف تاکید بر اهمیت موضوع رایانش ابری به‌عنوان زمینه‌سازی برای تقویت شبکه ملی اطلاعات، در چهار فصل با عنوان‌های «تاریخچه پردازش ابری»، «معماری پردازش ابری»، «امنیت پردازش ابری» و «نتیجه‌گیری» از سوی انتشارات تقریر منتشر شده است.

غیاثی در تشریح محتوای کتاب دیگر خود تحت عنوان «بر مدار ICT» گفت: محتوای این کتاب شامل مجموعه‌ای از مباحث، مقالات و نوشتارهای منتشر شده در درگاه الکترونیکی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. در واقع این کتاب، ویترین بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های این وزارتخانه در چند سال اخیر در حوزه ICT در مناسبت‌های مختلف و با محوریت معرفی «همایش مدیران جوان» و طرح کاربردی «وفا» است.

غیاثی، افزود: کتاب «اندیشه در پرسش، دانش در پاسخ» را که شامل 500 سوال استاندارد در زمینه اطلاعات عمومی و در موضوعاتی همچون قرآن کریم، سیره معصومین (ع)، احکام، هنر، قانون اساسی، مشاهیر جهان، هوش و نهج‌البلاغه تالیف کرده است. پرسش‌های کتاب به گونه‌ای انتخاب و طراحی شده‌اند که مختص زمانی خاص نیستند.

وی، خاطرنشان کرد: در کتابی تحت عنوان «آسیب‌شناسی اشتغال زنان» سعی شده تا این پدیده اجتماعی ایران امروز را با رویکرد الگوی صحیح آن از منظر قرآن و روایات بررسی کند.

او می‌گوید: برای این کار روایات و نگاه‌های متفاوت به این مسئله و نظرات مراجع مختلف را به بحث گذاشته است و هدفش ارائه‌ی راه‌کار‌هایی برای ایفای نقش درست زنان و مردان و مورد توجه قرار دادن عدالت جنسیتی و نه برابری جنسیتی‌ بوده است.

غیاثی، تدوین کننده کتاب «از پیروی تا پیروزی» درباره انتشار کتاب خاطرات پدر خود، علی‌اکبر غیاثی به عنوان یکی از مبارزان شهر خمین اظهار کرد: این کتاب در سیری خطی، زندگی این مبارز را از زمان تولد در سال 1324 تا پیروزی انقلاب در سال 1357 دنبال می‌کند.

وی، ادامه داد: در کتاب «نگرشی بر مردم، ولایت و حکومت در اسلام و قانون اساسی»، بخش‌های بسیار با اهمیت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشریح شده است. آن‌چه در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است، واژه‌های مردم، حکومت، ولایت، اسلام و قانون اساسی است که از بخش‌های مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

غیاثی، افزود: ترجمه کتاب «توهمان اندیشه‌ای» با نویسندگی جیمز آلن را انجام شده است که محتوای آن در رابطه با گام اول استارت‌آپ‌ها و ایده و اندیشه‌ی آنهاست.

وی، در پایان افزود: کتاب «تولید محتوا» آماده چاپ است که محتوای آن پیرامون معرفی 14 شاخص در فضای مجازی همچون اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، شبکه ملی اطلاعات و غیره است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-11-16 14:37

افزودن دیدگاه جدید