کد مطلب: 

251220

اهدای جایزه‌ی "مهندس نمونه" به مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک در مراسم اهدای جوایز بخش IEEE ایران

در یازدهمین مراسم اهدای جوایز بخش ایران IEEE، از مهندس محمدعلی چمنیان، کارآفرین و بنیانگذار گروه صنعتی نیان به عنوان اولین "مهندس نمونه" کشور در سال 2020 تقدیر و جایزه مهندس پیشکسوت به وی اهدا شد.
اهدای جایزه‌ی "مهندس نمونه" به مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک در مراسم اهدای جوایز بخش IEEE ایران

به گزارش خبرنگار سیتنا، انجمن IEEE یک سازمان بین‌المللی تخصصی و ناسودبر، به عنوان معتبرترین و گسترده ترین انجمن مهندسان برق و الکترونیک، که هدف آن کمک به پیش‌برد فناوری در حوزه‌های وابسته به مهندسی برق به صورت گسترده در سراسر جهان شناخته شده است و انجمن IEEE ایران تحت نظارت آن به فعالیت مشغول بوده و سالانه اعضای منتخب خود را شناسایی، ارزیابی و معرفی می کند.

یازدهمین دوره از مراسم اهدای جوایز IEEE در تاریخ 22 آبان ماه سال جاری (به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی) به صورت مجازی و با حضورپروفسور وینچنزو پیوری رئیس ناحیه هشت  IEEEو جمع کثیری از اساتید برجسته مهندسی برق کشور، کارآفرینان و پیشکسوتان صنعت، اعضای انجمن بخش ایران IEEE و مشاورین و دانشجویان این حوزه برگزار شد و برترین های این انجمن بین المللی در حوزه های صنعتی، آموزشی و پژوهشی معرفی شدند.

جایزه مهندس نمونه سال 99 نیز، برای اولین بار در انجمن بین المللی IEEE ، برای شناسایی مهندسانی شکل گرفت که طول عمر مهندسی خود را، صرف رفع مشکلات جامعه و اثرگذاری ویژه بر تغییر مسیر اقتصادنفتی به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان کرده اند. این انتخاب، نشان دهنده تاثیر نتایج تحصیلات دانشگاهی، پژوهش و نوآوری بر جامعه  و زندگی مردم است.

مهندس محمدعلی چمنیان، کارآفرین و بنیانگذار گروه صنعتی نیان به عنوان اولین "مهندس نمونه" بخش ایران IEEE در سال 2020، برای یک عمر تاثیر گذاری بر جامعه مهندسی برق، موفقیت های ماندگار و پیاپی در طول عمر مهندسی و مدیریت تخصصی و  همچنین تبدیل علم به عمل و تجاری سازی ایده ها که منجر به ایجاداشتغال پایدار و کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور شد، انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک، در هنگام دریافت این جایزه گفت: همیشه صحبت از این است که در کشور ما نمی شود از توان مهندسی برای تبدیل دانش به عمل استفاده کرد. اما من همیشه با باور بر این امر که با استفاده از دانش و نوآوری می توان محصولی در ایران ساخت که در هیچ کجای دنیا ساخته نشده است، به دنبال ارائه یک الگوی موفق بودم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران، ادامه داد: اعتقاد دارم با مهندسی معکوس، چندین سال از لبه تکنولوژی عقب می مانیم. ما درحوزه نوآوری و فناوری نیز باید بتوانیم ثابت کنیم که فناوری را هم می توان ایجاد کرد و نیاز به خرید دانش فنی نداریم. هم اکنون خوشحالم که به این هدف خود نزدیک شده ام. همانطور که محصولات High-Tech شرکت نیان الکترونیک توانست در بین رقبای بین المللی خود در روسیه - در جایی که مهد فناوری است - به بالاترین امتیاز فنی و کیفی دست یابد.

موسس گروه صنعتی نیان در ادامه به مقام یک مهندس اشاره کرد و گفت: مهندسین ما باید دقت داشته باشند که هدف و رسالت یک "مهندس"  این است که دنیا را جای بهتری برای زیستن کند و به ارتقای انسانیت و بشریت کمک کند. اگر این را سرلوحه خود قراربدهیم ، هدف والایی را در مهندسی نهادینه کرده ایم.

گفتنی است مهندس چمنیان در سال 74 شرکت خود را که از اولین استارت آپ ها به شمار می رود،  با سه نفر نیرو و با همتی والا برای رسیدن به اهدافش تاسیس کرد و از توان مهندسی خود در صنعت پاور الکترونیک استفاده برد. در طی این سالیان با وجود تمامی فراز و نشیب های سخت توانست فعالیت صنعتی خود را گسترش دهد و هم اکنون به عنوان رهبرگروه صنعتی نیان، در چندین حوزه صنعتی دانش بنیان و High-Tech با بیش از 600  نفر نیروی متخصص، در فضایی به وسعت 60.000 هزار متر مربع که به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان کشور شناخته شده، مشغول به فعالیت است.

وی همچنین در جوامع مختلف صنعتی از جمله جامعه مهندسین ایران و... به عنوان مهندس نمونه کشور انتخاب شده و افتخارات کثیر دیگری از جمله برترین فناور بخش خصوصی کشور، منتخب پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، برترین فن آفرین کشور منتخب دوازدهـمین جشـنواره ملی فن آفریـنی شیـخ بهــایی، کارآفرین نمونه کشور منتخب سومین جشنواره ملی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا)، صادرکننده نمونه کشور منتخب چهارمین جشنواره ملی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) در مسیر زندگی حرفه ای وی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-11-16 13:08

افزودن دیدگاه جدید