کد مطلب: 

251165

رفع اشکالات سامانه جامع تجارت تا قبل از افتتاح رسمی

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: سامانه جامع تجارت پس از طراحی به صورت آزمایشی فعالیت دارد و با هماهنگی و تعامل بیشتر میان دستگاه های مرتبط، اشکالات این سامانه تا روز افتتاح رسمی ( نهم آذرماه) رفع خواهد شد.
رفع اشکالات سامانه جامع تجارت تا قبل از افتتاح رسمی

به گزارش سیتنا، علیرضا رزم حسینی در نشست بررسی موانع و مشکلات ترخیص کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشور که در بندر عباس برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: برای ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات پیگیری ها و تلاش ها زیادی انجام شد و بر اساس ابلاغیه ستاد اقتصادی دولت این کالاها در حال ترخیص است.

ترخیص حدود 800 هزارتن از کالاهای اساسی مانده در گمرکات کشور

وی با اشاره به اهداف سفر خود به هرمزگان تصریح کرد: بررسی و چگونگی اجرای این ابلاغیه از اهداف سفر به هرمزگان بوده است و تاکنون از مجموع 8 میلیون و 300 هزار تن کالا در گمرکات کشور که شامل بنادر شهیدرجایی، امام خمینی و بندر امیرآباد و نوشهر است حدود 800 هزارتن از کالاهای اساسی ترخیص شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: 3.5 میلیون تن از کالاهای اساسی دیگر هم اکنون در حال ترخیص و انجام تشریفات گمرکی لازم و 4 میلیون تن دیگر از کالاها شامل مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی کشور نیز در حال انجام مراحل ترخیص است.

فراهم بودن امکان ترخیص کالا برای متقاضیانی که نیاز به ارز ندارند

رزم حسینی بیان کرد: امکان ترخیص کالا برای متقاضیانی که نیاز به ارز ندارند و توانایی تامین ارز مورد نیازشان را دارند، نیز فراهم شده است و این سیاست به صورت مشترک بین وزارت صمت، وزارت جهاد، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با دستور رییس جمهور اتخاذ شده و در حال اجرا است.

رفع اشکالات سامانه جامع تجارت تا قبل از افتتاح رسمی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود سامانه جامع تجارت را برای کشور بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: این سامانه پس از طراحی به صورت آزمایشی فعالیت دارد و با هماهنگی و تعامل بیشتر میان دستگاه های مرتبط، اشکالات این سامانه تا روز افتتاح رسمی( نهم آذرماه) رفع خواهد شد.

رزم حسینی همچنین با اشاره به شرایط فعلی کشور بیان کرد: در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و باید همه کمک کنیم تا از این مرحله عبور نماییم و کاهش بروکراسی اداری در همین راستا باید انجام پذیرد.

وی مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر ترخیص کالاهای رسوبی در گمرکات را در راستای کاهش بروکراسی اداری دانست و تصریح کرد: با ترخیص کالاها آثار آن را به تدریج در اقتصاد ایران خواهیم دید و تولید و صادرات افزایش می یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-15 10:42

افزودن دیدگاه جدید