کد مطلب: 

251152

کاهش 20 درصدی انتشار اطلاعات غلط و اخبار دروغ در توئیتر

توییتر اعلام کرده تغییراتی که در طول رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در نحوه بازنشر توییت‌ها ایجاد شد، همچنان پابرجا خواهد بود، زیرا با اعمال این تغییرات انتشار اطلاعات غلط نیز روندی رو به کاهش داشته است.
کاهش 20 درصدی انتشار اطلاعات غلط و اخبار دروغ در توئیتر

به گزارش سیتنا، در مطلب جدیدی در تارنمای توییتر آمده است: «از مردم خواستیم هنگام پخش محتوا با استفاده از دکمه «نقل قول از توییت» به جای «بازنشر توییت»، نظر خود را هم به توییت مورد نظرشان اضافه کنند.»

قابل ذکر است که با اعمال این تغییر، سرعت همرسانی کمتر شد و حالا مردم کمی بیشتر تأمل می‌کنند که دارند به بیشتر دیده شدن چه مطالبی کمک می‌کنند و چرا.

این اقدام ابتدا جنجال‌برانگیز شد، اما توییتر می‌گوید با این کار میزان بازنشر توییت‌ها ۲۳ درصد کاهش، و میزان نقل قول از توییت‌ها ۲۶ درصد افزایش داشته است، اما در مجموع میزان کل توییت‌های بازنشری و نقل قولی ۲۰ درصد کاهش یافته است.

این شرکت می‌گوید با کاهش تعداد افرادی که در این برنامک محتوا منتشر می‌کنند، مانع پخش اطلاعات غلط در سطح توییتر شده است.

در مطلب توئیتر آمده است: «با صرف وقت بیشتر برای فهم اثر این تغییر، بررسی‌های بیشتری خواهیم کرد، ولی فعلاً به همین شکل ادامه خواهیم داد.»

توییتر همچنین اعلام کرده است که به استفاده از برچسب «حاوی اطلاعات نادرست» در فضای برنامک خود ادامه خواهد داد. توییتر از چندی پیش با استفاده از این برچسب، میزان صحت محتوای توییت‌ها را از پیش به کاربران اطلاع می‌دهد.

با استفاده از بخش جست‌وجوی توییتر، می‌توان دید که مردم ۳۸۹ میلیون بار این برچسب‌ها را در صفحه اصلی توییترشان دیده‌اند، و در نتیجه:

محتوای حدود ۳۰۰ هزار توییت که جنجال‌برانگیز بوده و ممکن بوده گمراه‌کننده باشد، برچسب «مقررات یکپارچگی مدنی» خورده‌اند. این  تعداد ۰.۲ درصد کل توییت‌هایی است که درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این بازه زمانی منتشر شده است.

روی ۴۵۶ توییت را نیز با پیام هشدار پوشانده‌اند و امکانات کاربری را برای فرد محدود کرده‌اند (یعنی فقط می‌توانند توییت نقل‌قولی بزنند، اما بازنشر آن، پاسخ به آن و پسند کردن آن‌ ممکن نیست).

حدود ۷۴ درصد بازدیدها از این توییت‌ها پس از آن بوده که توییتر بر آن‌ها برچسب یا پیام هشدار درج کرده است.

برآورد می‌شود که میزان توییت‌های نقل‌قولی این توییت‌های برچسب‌خورده، از جمله به این دلیل که پیش از هم‌رسانی آن‌ها به مردم هشدار داده‌اند، حدود ۲۹ درصد کاهش یافته باشد.

توییتر همچنین گفته است که دیگر محتواهایی را نمایش نخواهد داد که دیگرانی که کاربر دنبال‌شان نمی‌کند، «می‌پسندند» و «دنبال می‌کنند».

این شرکت گفت که امیدوار بوده است که «با این اقدام، احتمال پخش اطلاعات گمراه‌کننده در فضای این برنامک کمتر شود»، اما تفاوت چندانی حاصل نشده است.

در نهایت، توییتر بخش روندهای روز «برای شما» را نیز تغییر خواهد داد؛ یعنی حجم محتوای لازم برای نمایش روند روز را کم خواهد کرد تا محتوای بیشتری به کاربران نشان دهد.  

توییتر گفت: «در آینده همچنان اولویت با بررسی مطالب است، طوری که تا حد ممکن همه روند‌های روز دسته‌بندی شود، اما دسته‌بندی روندها تا پیش از به وجود آمدن آن‌ها اجباری نخواهد بود.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-11-15 00:56

افزودن دیدگاه جدید