کد مطلب: 

251133

نمایشگاه کتاب امسال مجازی برگزار می‌شود

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه کتاب امسال به صورت مجازی خبر داد.
نمایشگاه کتاب امسال مجازی برگزار می‌شود

به گزارش سیتنا، همایون امیرزاده با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از امروز در سراسر کشور گفت: تقویم هرساله مصرف‌کنندگان و مولدان کتاب در کشور «نمایشگاه کتاب تهران» است. گردش بزرگ اقتصادی حوزه نشر در این رخداد اتفاق می‌افتد. بسیاری از مردم مصرف سالانه خود را در این نمایشگاه تأمین می‎کنند، همچنین ناشران خارجی نمایشگاه کتاب را دریچه‌ای برای ارتباط با مخاطب ایرانی در نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب پدیده‌ای بسیار منحصر به فرد در حوزه فرهنگی کشور است، افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور، متأثر از کرونا و برای آنکه زنجیره ارتباط بین ناشر، مخاطب و دست‌اندرکاران حوزه نشر قطع نشود باید شرایط جایگزینی اندیشید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: شاید کرونا امروز این رخداد را دچار مخاطره کرده و نمایشگاه کتاب تهران با یک نگاه ویژه و جدیدی در حال پوست اندازی است، اما باید بپذیریم که رخدادها در حوزه فضای مجازی در دنیا درحال معمول شدن است.

وی با اشاره به اینکه امسال هم نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: در حوزه برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی زیرساخت‌ها آماده است. در گذشته ۴۲ واحد فرابخشی در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گرفت تا نمایشگاه کتاب شکل بگیرد اما از امروز به بعد سه نهاد مهم وزارت ارتباطات، شرکت پست و سازمان ثبت احوال باید نقش کلیدی خودشان را در برگزاری نمایشگاه کتاب ایفا کنند.

امیرزاده با بیان اینکه ۹۰ درصد فعالیت‌های اجرایی آماده شده است، تصریح کرد: پیش‎بینی می‌شود هزینه‌های اجرایی در نمایشگاه مجازی حدود ۸۰ درصد کاهش یابد.

همچنین طرح پاییزه کتاب در کتابفروشی‌های عضو در حال اجرا است و علاقه‌مندان می‌توانند با تخفیف ۲۰ درصدی اقدام به تهیه کتاب کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-14 15:53

افزودن دیدگاه جدید