کد مطلب: 

251045
مدیرعامل ایرانسل در حاشیه‌ی مراسم راه‌اندازی سومین سایت 5G ایران:

بخشی از گوشی‌های ساخت داخل به سفارش ایرانسل، در مراحل تست نهایی است/ گوشی‌های مونتاژ داخل در قالب SKD هم تا پایان سال جاری روانه‌ی بازار می‌شود/ به دنبال توسعه‌ی کارکردهای 5G در بخش‌های صنعتی و دانشگاهی کشور هستیم

مدیرعامل ایرانسل، گفت: فاز CBU پروژه‌ی حمایت از ساخت گوشی داخلی، انجام شد و تعدادی از گوشی‌هایی که به سفارش ما تولید شده بود آماده شده است که برخی تست‌های شبکه باید انجام شود و برخی اپلیکیشن‌های داخلی روی آن راه اندازی و نصب شود و سپس روانه‌ی بازار شود.
بخشی از گوشی‌های ساخت داخل به سفارش ایرانسل، در مراحل تست نهایی است/ به دنبال توسعه‌ی کارکردهای 5G در بخش‌های صنعتی و دانشگاهی کشور هستیم

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در حاشیه‌ی مراسم راه‌اندازی سومین سایت 5G ایران و در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت تفاهم‌نامه همکاری برای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل»، گفت: برنامه‌ی ما حمایت از تولید داخل است. تولید داخل معمولا چند فاز دارد که فاز اول آن، CBU و تولید و حمل تکنولوژی است و بخش های بعدی SKD  و CKD است.

وی ادامه داد: فاز CBU این پروژه خوشبختانه انجام شد و تعدادی از گوشی‌هایی که به سفارش ما تولید شده بود آماده شده است که برخی تست‌های شبکه باید انجام شود و برخی اپلیکیشن‌های داخلی روی آن راه اندازی و نصب شود و سپس روانه‌ی بازار شود.

وی افزود: برنامه ریزی برای خط SKD تا آخر سال انجام شده و از اواخر سال تولیدات داخلی مونتاژ شده در قالب SKD هم وارد بازار می‌شوند و در قدم بعدی اگر این تجارت از لحاظ وضعیت اقتصادی جوابگو باشد بحث CKD در برنامه های شرکت تولیدکننده است.

عباسی آرند در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا در رابطه با کارکردها و کاربردهای 5G در ایران، گفت: حوزه‌ی صنعت یکی از بحث های مهم این حوزه است؛ انرژی، سلامت، حمل و نقل و پزشکی. توافق‌نامه‌ای هم که با مراکز پزشکی و دانشگاه ها در وزارت ارتباطات امضاء شد به جهت سرعت دهی به همین بخش است.

وی گفت: موضوعاتی که تعریف شده در راستای استفاده‌ی 5G در صنعت و دانشگاه‌ها است، تا بتوانیم کاربردهای اصلی 5G را تعریف و مشخص کنیم و هر چقدر کاربرد این شبکه توسعه یابد به موازات آن کارکردهای آن نیز قابل ارائه خواهند بود. در آبنده‌ای نزدیک این روند سرعت خود را می گیرد و شاهد برخی کاربردهای صنعتی در این حوزه هم خواهیم بود.

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: زمرد انیسی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-11-11 16:37

افزودن دیدگاه جدید