کد مطلب: 

251008
مدیرعامل ایرانسل در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا:

صدور خدمات استارتاپ‌های ایرانی به بازارهای بین المللی از طریق MTN فراهم می‌شود/ MTN برنامه‌ کوتاه مدتی برای خروج از ایران ندارد/ مدیرعامل جدید MTN علاقه‌ بیشتری برای سرمایه‌گذاری در ایران دارد/ همکاری ایرانسل با اپراتورهای کشورهای همسایه در دستور کار است

مدیرعامل ایرانسل گفت: تا کنون چند سرویسی که شرکت‌های ایرانی برای ایرانسل راه اندازی کرده‌اند را به MTN و اپراتورهای آن معرفی کرده‌ایم که هم اکنون در فاز بررسی و ارزیابی MTN است و اگر موفق باشند، می‌تواند به عنوان اولین محصولاتی باشند که از دل شرکت‌های ایرانی استخراج شده و به MTN رسیده است.
صدور خدمات استارتاپ‌های ایرانی به بازارهای بین المللی از طریق MTN فراهم می‌شود/ MTN برنامه‌ کوتاه مدتی برای خروج از ایران ندارد/ مدیرعاملی جدید MTN علاقه‌ بیشتری برای سرمایه‌گذاری در ایران دارد/ همکاری ایرانسل با اپراتورهای کشورهای همسایه در دستور کار است

دکتر «بیژن عباسی آرند» در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا و در پاسخ به اینکه در صورت رفع تحریم‌های ایران، آیا ایرانسل برنامه‌ای دارد که با اتکا به MTN، امکان حضور استارتاپ‌های ایرانی در بازار بین الملل را فراهم کند؟ گفت: امکان صدور خدمات استارتاپ‌های ایرانی در بازارهای بین المللی همچون MTN امکان پذیر است. تا کنون چند سرویسی که شرکت‌های ایرانی برای ایرانسل راه اندازی کرده‌اند را به MTN و اپراتورهای آن معرفی کرده‌ایم که هم اکنون در فاز بررسی و ارزیابی MTN است و اگر موفق باشند، می‌تواند به عنوان اولین محصولاتی باشند که از دل شرکت‌های ایرانی استخراج شده و به MTN رسیده است.

وی ادامه داد: اگر تحریم‌ها نباشد کار راحت‌تر می‌شود و فرصت‌های بهتر و بیشتری در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب‌تری ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل، پیرامون خروج MTN از بازار ایران هم به سیتنا گفت: MTN با توجه به شرایطی که در خاورمیانه حاکم است، بحث خروج از خاورمیانه و شرکت‌های چالشی و تمرکز بر بازار آفریقا به عنوان اپراتور آفریقایی را مطرح کرده است، اما ایران بحثی جدا دارد، چراکه بازار بزرگی داریم و دیتایی که ایرانسل دارد بخش زیادی از دیتای گروه MTN است.

عباسی آرند، اظهار کرد: ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در ایران بیش از 75 درصد است و 25 درصد دیگر، فرصت برای توسعه‌ی این بازار وجود دارد. در حال حاضر کیفیت شبکه‌ی 3G و 4G ایرانسل در ایران به مراتب بهتر از سایر اپراتورهاست و MTN برنامه‌ی کوتاه مدتی برای خروج از ایران ندارد.

وی، خاطرنشان کرد: با توجه به مباحث سیاسی جدید و همچنین تغییر مدیرعاملی در این گروه، مدیرعامل جدید علاقه‌ی بیشتری برای سرمایه گذاری در بازار ایران دارد و حضورا هم به ایران خواهند آمد و بازار ایران را بررسی می‌کند.

عباسی آرند، پیرامون برنامه‌ی ایرانسل برای حضور در بازارهای منطقه‌ای به سیتنا گفت: در بازارهای منطقه‌ای به چند روش می‌توان ورود کرد که ایرانسل سرویس‌های‌ خود را توسعه داده است؛ مخصوصا سرویس دیجیتال، IPTV یا سرویس‌هایی همچون اسنپ، سرویس‌های حوزه‌ی غذایی و سرویس‌های دیگر.

وی، اظهار کرد: طی یک سال اخیر بحث همکاری را با اپراتورهای کشورهای همسایه مطرح کردیم و اگر تحریم‌ها کمتر شوند و فضای بین المللی بهتر شود، ارائه‌ی این سرویس‌ها نیز بهبود می‌یابد و امکان صدور خدمات فنی و مهندسی IT و ICT پیدا کنیم.

عباسی آرند، گفت: برخی از پیمانکاران ما بخشی از تجهیزات شبکه را بومی سازی کردند و اگر فضا بهتر شود، تجهیزاتی که در شبکه ما استفاده می‌شوند را می‌توانیم با حمایت شرکت‌های تولیدکننده‌ی داخلی، به بازارهای بین المللی معرفی کنیم.

وی، افزود: بخشی از سخت افزارهای اپراتورهای کشورهای دیگر از وندورهای بزرگ تامین می‌شوند که ما این کار را در داخل کشور بومی سازی کردیم. سرویس‌های نرم افزاری و دیجیتالی را داریم و بخشی از اپلیکیشن‌هایی که در ایرانسل استفاده می‌کنیم بومی سازی شده هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-11-10 12:02

افزودن دیدگاه جدید