کد مطلب: 

250993

راه‌اندازی سامانه اطلاعات شاغلان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری از راه‌اندازی سامانه «اطلاعات شاغلان» مشترک این صندوق برای دسترسی و مشاهده آخرین سوابق بیمه‌ای و کسور پردازی ثبت‌شده خبر داد.
راه‌اندازی سامانه اطلاعات شاغلان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش سیتنا به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، حمیدرضا رضوانی با اعلام این خبر گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشترک صندوق بازنشستگی کشوری درخواست‌های متعددی داشتند تا بتوانند پیش از بازنشستگی، از سوابق بیمه‌ای خود در این صندوق آگاه شوند تا در صورتی که مغایرت‌ یا ابهامی در اطلاعات ارسال شده از دستگاه متبوع آنها به صندوق بازنشستگی کشوری وجود داشته باشد، نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رضوانی تصریح کرد: سامانه «اطلاعات شاغلان» در درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir و در بخش «سامانه‌های دستگاه‌های دولتی و شاغلان» برای همین منظور راه‌اندازی شده و در حال حاضر در دسترس است.

وی یادآور شد: اطلاعات مندرج در این سامانه مربوط به آن دسته از مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری است که دستگاه اجرایی محل خدمت آنان اقدام به ارسال اطلاعات کارکنان تابعه در «سیستم جامع شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری» کرده باشد؛ بنابراین، اگر دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات برخی شاغلین خود را به هردلیل در سامانه ثبت نکرده باشند، اطلاعاتی برای ارایه به افراد وجود نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تعالی سازمانی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «اطلاعات مندرج در این سامانه، توسط دستگاه‌های اجرایی از احکام کارگزینی زمان اشتغال استخراج و به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال می شود»، گفت: شاغلان دستگاه های اجرایی مشترک صندوق بازنشستگی کشوری با مراجعه به این سامانه می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مغایرت با اطلاعات خود مثل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره مستخدم، مدرک تحصیلی، پست سازمانی، گروه/طبقه شغلی، تاریخ استخدام رسمی، سوابق خدمت پیش از استخدام رسمی، وضعیت ایثارگری و موارد مشابه، موضوع را برای بررسی و اصلاح از امور اداری دستگاه محل خدمت خود پیگیری کنند.

رضوانی با تاکید بر این که «اصلاح مغایرت‌ها از نظر قانونی در حوزه مسؤولیت صندوق بازنشستگی نیست» بیان کرد: بنابراین نیازی به مراجعه به مدیریت های اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری در تهران و سایر مراکز استان‌های کشور نیست.

وی همچنین گفت: چنانچه شاغلان مشترک صندوق بازنشستگی، پیش از استخدام رسمی، سابقه خدمت در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی یا شهرداری‌ها (دستگاه‌های اجرایی دولتی) را داشته و حق بیمه پرداخت کرده‌ باشند، باید در اسرع وقت برای انتقال حق بیمه خود به صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

رضوانی تصریح کرد: در این مورد نیز افراد باید از امور اداری دستگاه محل خدمت خود پیگیر انتقال حق بیمه و ثبت سابقه خدمتی باشند.

وی در پایان هشدار داد: بی توجهی به سوابق کسورپردازی و سابقه بیمه و هرگونه تأخیر در انتقال حق بیمه افراد به صندوق بازنشستگی کشوری، در آینده می‌تواند موجب به تأخیر افتادن در برقراری حقوق بازنشستگی یا وظیفه افراد شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-10 09:37

افزودن دیدگاه جدید