کد مطلب: 

250988

خدمات صندوق نوآوری، تسریع کننده فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است

رییس فراکسیون توسعه روابط با کشورهای عضو اکو در مجلس گفت: حمایت‌های قرض‌الحسنه و با بهره‌های ارزان صندوق نوآوری، نقش تسریع کنندگی و ایجاد کننده انگیزه فعالیت برای شرکت‌های دانش بنیان دارد.
خدمات صندوق نوآوری، تسریع کننده فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است

به گزارش سیتنا، ولی اسماعیلی از حمایت کامل مجلس برای تامین بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: در دوره‌ای که کشور زیر شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند به توسعه اکوسیستم نوآوری کشور کمک کند، بر این اساس در نظر داریم برای تامین بودجه لازم و حل مشکل مالی این صندوق، مقدماتی برای ارائه گزارش دستاوردهای صندوق نوآوری به نمایندگان مجلس فراهم کنیم تا کارها و اقدامات صورت گرفته برای پربار کردن اکوسیستم نوآوری کشور را تشریح کند و نمایندگان مجلس یازدهم با دستاوردهای پرفایده و نوین این صندوق آشنا شوند.

نماینده مردم گرمی در مجلس در ادامه نسبت به سبد خدمات تامین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان ابراز خوشحالی کرد و گفت: حمایت‌های قرض‌الحسنه و با بهره‌های ارزان صندوق نوآوری، نقش تسریع کنندگی و ایجاد کننده انگیزه فعالیت برای شرکت‌های دانش بنیان دارد. کارهای اساسی و حمایت‌های خوبی در این حوزه انجام شده است و ما به عنوان مجلس آمادگی که بودجه مورد نیاز صندوق نوآوری و شکوفایی را در برنامه هفتم توسعه تامین کنیم.

رییس فراکسیون توسعه روابط با کشورهای عضو اکو بر تقویت دیپلماسی اقتصادی برای صادرات به کشورهای همجوار تاکید کرد و گفت: در فراکسیون اکو به دنبال راه‌اندازی دبیرخانه دائمی علمی اکو در ایران هستیم. مکاتباتی نیز با کشورهای عضو اکو انجام شده و در صورت عملیاتی شدن این دبیرخانه یکی از بال‌های اصلی آن صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.

اسماعیلی افزود: دیپلماسی اقتصادی از تبادل علمی و بهره‌مندی از بازارهای کشورهای همجوار مغفول مانده است؛ این در حالی است که این بازارها با جمعیتی معادل 650 میلیون نفر می‌تواند فرصت خوبی برای صادرات محصولات دانش بنیان و نمایش توانمندی‌های علمی و فناورانه ایران باشد.

وی ادامه داد: امروز پایگاه‌های صادراتی ایران در باکو، قرقیزستان و ترکیه که عضو اکو هستند، ایجاد شده است اما می‌توانیم این فرصت را برای کشورهای دیگر عضو اکو نیز فراهم کرده و بحث صادرات محصولات دانش بنیان به این کشورها را تقویت کنیم. کشورهای عضو اکو از نظر دینی، فرهنگی و تاریخی با ما ارتباط دارند و می‌توانیم از این بازار به نحو احسن استفاده کنیم.

اسماعیلی در ادامه در مورد پتانسیل‌های اکو نیز توضیح داد و گفت: در حال حاضر می‌توانیم از امکانات زیادی نظیر بانک سرمایه‌گذاری، بانک تجارت، کشتیرانی، ایرلاین، موسسه بیمه، موسسه فرهنگی و بنیاد اکو برای پیشبرد اهداف خود و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان استفاده کنیم. بر این اساس ما در فراکسیون اکو، 12 محور را درباره حوزه‌های فناوری و دانشگاهی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بخشی از آن شامل جذب دانشجو از کشورهای عضو اکو، حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه، ایجاد استانداردهای واحد، حمایت و ایجاد شتابدهنده‌ها، توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و تشکیل دبیرخانه علمی دائمی اکو در ایران خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-10 08:57

افزودن دیدگاه جدید