کد مطلب: 

250963
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

طرح ۳۰۷۰ با هدف ارائه‌ی غیرحضوری ۳۰ خدمت به‌منظور جلوگیری از مراجعه ۷۰ میلیون نفر رونمایی شد/ پهنای باند اینترنت برای جلوگیری از قطعی سیستم فراهم شده است/ از امروز اجرای نسخه نویسی الکترونیک آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: از منظر تامین اجتماعی، از امروز اجرای نسخه نویسی الکترونیک آغاز می‌شود. تامین اجتماعی زیر ساخت‌های لازم را برای این اقدام دارد و هر پزشک، درمانگاه و ... که بخواهد، می‌تواند نسخه نویسی الکترونیک را برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اجرا کند.
طرح ۳۰۷۰ با هدف ارائه‌ی غیرحضوری ۳۰ خدمت به‌منظور جلوگیری از مراجعه ۷۰ میلیون نفر رونمایی شد/ پهنای باند اینترنت برای جلوگیری از قطعی سیستم فراهم شده است/ از امروز اجرای نسخه نویسی الکترونیک آغاز می‌شود

به گزارش سیتنا، مصطفی سالاری در نشست خبری که امروز (۱۹ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز آغاز طرح ۳۰۷۰ است، در مسیر تحول سازمان تامین اجتماعی نیاز بوده گام‌های جدی برداریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امروز در شرایط شیوع کرونا باید مراجعات مردم را به تامین اجتماعی کاهش دهیم، گفت: در ایام عادی هم باید در کاهش مراجعات مردم و کاهش هزینه قدم برداریم چرا که دولت الکترونیک نیز بر همین راستاست.

وی افزود: در ماه‌های اخیر گام‌هایی برداشته شده است که تاکید رهبری و رئیس جمهور مبنی بر جلوگیری از تجمع مردم و افزایش خدمات غیر حضوری در ایام کرونا بود و این تاکیدات ما را بر آن داشت که منسجم‌تر از قبل گام برداریم و یک برنامه ریزی فشرده و مستمر داشته باشیم.

سالاری تصریح کرد: مقدمات این طرح برداشته شده است و امروز ۳۰ خدمت غیر حضوری رونمایی می‌شود که ۷۰ میلیون مراجعه را کاهش می‌دهد و به همین دلیل طرح ۳۰۷۰ نامیده شده است. تا پایان بهمن ماه ۳۰ خدمت غیر حضوری شده و ۷۰ میلیون مراجعه را از ۹۶ میلیون مراجعه کاهش دهیم.

سالاری تصریح کرد: عدم چاپ دفترچه‌های درمانی، ۷۵ درصد و ۳.۴ مراجعات به کارگزاری‌ها و شعبات تامین اجتماعی را کاهش داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یکی از خدمات غیر حضوری که امروز رونمایی شد، پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان است؛ بیمه شدگانی که ازدواج می کنند برای دریافت کمک هزینه نیاز به مراجعه و درخواست ندارند چراکه ما با سازمان ثبت احوال تبادل اطلاعات داریم و هر ازدواجی که ثبت می‌شود را برای ما ارسال می کنند و پرداخت صورت می‌گیرد.

وی افزود: خدمت‌های دیگری به صورت غیرحضوری هفته‌های آینده صورت می‌گیرد و اگر از مرجع دیگری می توانیم کمک دریافت کنیم تا خدمات غیر حضوری را انجام دهیم و بیمه شدگان حتی نیاز به ارائه درخواست نداشته باشد قطعا این کار را خواهیم کرد.

سالاری ادامه داد: اگر این امکان فراهم نبود شرایط درخواست غیر حضوری را برای بیمه شدگان فراهم می کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم برای اجرای نسخه نویسی الکترونیک، گفت: خرید سخت افزاری، ذخیره سازی دیتا و امکاناتی که لازم بود را تهیه کردیم و مشکل زیر ساختی نداریم و پهنای باند اینترنت نیز فراهم شده است تا قطعی سیستم نداشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در نسخه نویسی الکترونیک، تامین اجتماعی وظایف خود را انجام داده است و رونمایی این مسئله را رئیس جمهور می کند.

وی افزود: به هریک از حلقه‌های درمان که شامل؛ مطب، آزمایشگاه و ... است، دو راه را پیشنهاد کردیم، یک راه استفاده از سامانه‌هایی است که تدوین کردیم و راه دیگر این است که اگر از پزشکی از سامانه خاصی استفاده می کند، با حلقه‌های واسطه‌ای که ما تعریف کردیم به سیستم ما وصل شود.

سالاری بیان کرد: از منظر تامین اجتماعی، از امروز اجرای نسخه نویسی الکترونیک آغاز می‌شود. تامین اجتماعی زیر ساخت‌های لازم را برای این اقدام دارد و هر پزشک، درمانگاه و ... که بخواهد، می‌تواند نسخه نویسی الکترونیک را برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی اجرا کند.

آخرین آمار از پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی

به گزارش سیتنا، سالاری درباره آخرین آمار از پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مجموع مراجعه کنندگان و بستری شدگان در مراکز درمانی تامین اجتماعی ۶۷ هزار و ۱۵ نفر است که ۸۶ درصد بهبود پیدا کرده اند.

وی تاکید کرد: از روز اول به تمامی مراکز درمانی ابلاغ کردیم که در بحث کرونا هماهنگی و تبعیت صد در صد با وزارت بهداشت داشته باشند.

اقدامات تامین اجتماعی در پی منویات رهبری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به منویات و تاکید رهبری مبنی حمایت از بیکاران و معیشت آسیب دیدگان کرونا، گفت: بعد از دستورات رهبری درخصوص بیمه بیکاری ،یک همکاری مشترک را با وزارت کار انجام دادیم.

سالاری افزود: افرادی که در وضعیت مختلف قرار دارند و مشمول بیمه بیکاری هستند باید در مقابل آن‌ها تعهداتی را انجام دهیم که از ابتدای شیوع کرونا با همکاری دولت این اقدام صورت گرفت و پرداخت بیمه بیکاری را انجام دادیم.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که در ایام کرونا به مرخصی استعلاجی رفتند که سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد به این بیمه شدگان حقوق پرداخت کند و این اقدام را بدون هیچ مراجعه ای انجام داده ایم.

مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: چند دسته از افراد هستند که باید برای این گروه‌ها با توجه به فرمایشات رهبری اقداماتی انجام دهیم که شامل؛ افرادی که مشمول قانون بیمه بیکاری هستند، اما شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری را ندارند، بیمه شدگان که مشمول بیمه بیکاری نیستند مثل بیمه‌های اختیاری و ...، افرادی که مشاغل غیر رسمی بودند که اسمی از آن‌ها نداریم و بازنشستگان تامین اجتماعی که هزینه‌ها بالا رفته است و ما باید متناسب سازی را برای آن‌ها پایدار کنیم.

وی تصریح کرد: برای این ۴ گروه ضوابطی تدوین کردیم و در مجلس هم پیگیر هستیم، برای تامین منابع راهکار‌هایی را پیشنهاد کردیم، اما پیشنهاد اصلی را باید سازمان برنامه و بودجه اعلام کند و به مجلس ارائه دهد.

سالاری گفت: کاری که تامین اجتماعی از گروه‌هایی که از کرونا آسیب دیدند را شناسایی کند را انجام دادیم، راهکار‌هایی را تدوین کردیم تا بتوانیم آن‌ها را اجرایی کنیم.

بازگردانی نیمی از مبلغ متناسب سازی به دولت منتفی شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره طرح جدید مجلس مبنی بر بازگرداندن نیمی از منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: این صحبت‌ها در حد پیش نویس بود که به صحن علنی هم نرسید و در همان ابتدا منتفی شد.

سالاری گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومانی که از دولت بابت رد دیون دریافت کردیم در معرض تغییر نیست و فضای مجلس به صورتی است که به دنبال این هستند بخش دیگری از طلب ما را از دولت دریافت کنند.

سالاری درباره آخرین اخبار از بیمه رانندگان تاکسی، گفت: آماری که از سال ۸۱ تا ۹۱ درخصوص رانندگان تاکسی داده شده بود و قرار شد  ۱۳.۵ درصد از ۲۷ درصد حق بیمه را سازمان هدفمندی و ۱۳.۵ دیگر از حق بیمه را خود رانندگان پرداخت کند.

وی افزود: برخی از رانندگان جای دیگر مشغول شدند که دیگر مشمول این بیمه نشدند، ۴۸۰ هزار نفر دیگر راننده نیستند، اما تحت پوشش بیمه رانندگان تاکسی قرار دارند که تاکید اتحادیه تاکسیرانی و وزارت کشور این بود که از لیست حذف شوند و تعدادی جایگزین آن‌ها قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همچنین ۸۰ هزار نفر راننده تاکسی هستند که تحت پوشش بیمه رانندگان تاکسی قرار ندارند، که باید آن‌ها را به لیست اضافه کنیم تا تمام تاکسیرانان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

سالاری بیان کرد: مذاکراتی با سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت کشور داشته ایم و تفاهم نامه‌های آن تنظیم شده‌است آمادگی این را داریم تا رانندگان جدید به لیست اضافه کنیم و افرادی که دیگر راننده نیستند را از لیست حذف کنیم.

مدیرعامل تامین اجتماعی تصریح کرد: حدود یک ماه پیش تفاهم نامه‌ای را به وزارت کشور و سازمان هدفمندی ارسال کردیم اگر این تفاهم نامه از جانب هر دو دستگاه امضا شود و لیست جدید به سازمان تامین اجتماعی داده شود پوشش بیمه‌ای رانندگان را انجام می‌دهیم.

وی درباره مطالبات وزارت بهداشت از تامین اجتماعی گفت: سال گذشته در چنین روزی، به وزارت بهداشت و بخش خصوصی معادل ۱۸ ماه معوقات داشتیم.

سالاری ادامه داد:، اما امروز هیچ بدهی معوق به وزارت بهداشت و بخش خصوصی نداریم. در ارسال صورت حساب از طرف وزارت بهداشت به سازمان تامین اجتماعی حدود ۲ تا ۳ماه زمان می برد تا پرداخت به طور کامل انجام شود، اما درحال حاضر بدون اینکه صورت حسابی دریافت کرده باشیم مبالغی را پرداخت کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: مطالبات پزشکان که از نسخه نویسی الکترونیک استفاده کنند به صورت روزانه و ۳۰ درصد مطالبات داروخانه‌هایی که از نسخه نویسی الکترونیک استفاده کنند روزانه پرداخت می‌شود.

افزایش ۱.۵ برابری پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان

سالاری درباره اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: امسال بازنشستگان علاوه برافزایش سالیانه که ۲۶ درصد است، از بودجه متناسب سازی نیز بر حقوق بازنشستگان افزوده شد.

وی ادامه داد: سال گذشته به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی، ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امسال علاوه بر  افزایش ۲۶ درصد سالیانه و اجرای متناسب سازی، پرداختی سازمان به بازنشستگان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و حدود ۱.۵ برابر افزایش یافته بود.

افزایش مدت مرخصی زایمان زنان به کجا رسید؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره مرخصی ۹ ماهه زایمان زنان شاغل، اظهار داشت: باید اعتبار اجرای این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه و حسابرسی تأمین شود که با آن‌ها مکاتباتی داشته‌ایم و در صورت توافق اجرایی خواهد شد البته موافقت آن‌ها حتی تا زمانی که نقدینگی به ما پرداخت نشود نیز برای اجرای طرح کافی است.

آخرین اخبار از پرداخت بیمه بیکاری کرونا

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون چند نفر به دلیل کرونا بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند، گفت: در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا تعداد زیادی متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند که ۹۰ درصد آن‌ها اعمال شد و طی سه ماه ابتدای شیوع کرونا به یک میلیون و ۵۰ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت شد. از خرداد به بعد طبق روال معمول پرداخت‌ها صورت گرفته و با سرعت بیشتری این موضوع در حال انجام است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-09 12:39

افزودن دیدگاه جدید