کد مطلب: 

250909

دورکاری باعث بروز تهدیدات پیش‌بینی نشده‌ای برای مشاغل شده ‌است

تغییرات ناگهانی و انجام کارها به صورت از راه دور در زمان انتشار ویروس کرونا و زیر ساخت‌هایی که یک سال پیش مورد توجه قرار نمی گرفت، باعث شده است مشاغل در معرض خطرات ناشی از حملات سایبری قرار بگیرند.
دورکاری باعث بروز تهدیدات پیش‌بینی نشده‌ای برای مشاغل شده ‌است

به گزارش سیتنا، سایت پلیس فتا به نقل از اینفوسیکوریتی، نوشت: گزارشی از وضعیت امنیت سایبری نشان می دهد که مشاغل در معرض آسیب‌پذیری‌هایی هستند که در یک سال گذشته اصلاح نشده‌اند، 36درصد از کل آسیب‌پذیری‌ها مربوط به CVE هایی است که در سال 2019 و در ابتدای سال 2020 اصلاح نشده‌اند.

این گزارش همچنین نشان داد حملات ثبت شده بر روی  شبکه در این دوره 47% شامل بهره‌برداری از یک آسیب‌پذیری در پروتکل SMB بوده است، این در حالی است که 42% از حملات بر روی پروتکل RDP و FTP صورت گرفته‌است.

استفاده روز افزون کارمندان از دستگاه‌هایی که از اینترنت اشیاء استفاده می‌کنند، یکی دیگر از مهمترین نگرانی‌های متخصصان امنیتی می‌باشد، به طوری که 45% معتقد بودند که اینترنت اشیاء خطراتی جدی امنیتی دارد زیرا به‌راحتی توسط هکرها کنترل می‌شود و زیرساخت‌های شبکه را به خطر می‌اندازد. این داده‌ها نشان می‌دهد حوادث مشکوک اینترنت اشیاء در خانواده‌ها از ژانویه تا ژوئن 46% افزایش یافته‌است.

علاوه ‌بر این، آنها بیان کرده‌اند که از هر 10ایمیل با موضوع کرونا چهار مورد با عنوان اسپم، فیشینگ یا بدافزار طبقه‌بندی شده است که نشان می‌دهد کارمندان از راه دور به طور دائم در معرض خطر باز کردن ایمیل‌های مخرب قرار دارند.

در سال 2020، 50% از سازمان ها آماده رویارویی با سناریویی که در آن کل نیروها به صورت دور کار مشغول به فعالیت باشند را نداشتند و با همه گیر شدن کرونا که یک بیماری تنفسی است و مردم جهان را درگیر خود کرده است و باعث اختلال در نحوه عملکرد طبیعی سازمان ها شده است، مجبور به این کار شده اند.

عدم برنامه‌ریزی برای چنین سناریویی، بسیاری از سازمان‌ها را در معرض آسیب‌پذیری احتمالی و تغییر شکل نادرست قرار داده‌است که عاملان تهدید می‌توانند به‌راحتی از طریق اخاذی شرکت‌های آسیب پذیر برای بدست آوردن اطلاعات یا حتی تولید سود اضافی، از آن استفاده‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-11-08 10:01

افزودن دیدگاه جدید