کد مطلب: 

250894

شرکت های قلابی تحت عنوان وکلای مهاجرتی در شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اعلام خبر کلاهبرداری چهارصد میلیون تومانی از یک زوج مشهدی، از وجود برخی شرکت های قلابی تحت عنوان وکلای مهاجرتی در شبکه های اجتماعی خبر داد.
شرکت های قلابی تحت عنوان وکلای مهاجرتی در شبکه های اجتماعی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با توجه به ارجاع دستور قضایی یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری چهارصد میلیون تومانی از وی، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا استان مدعی اغفال وی در فضای سایبری  تحت عنوان دریافت اقامت و ویزای کاری  "جاب سیکر" برای وی و خانواده اش شده بود. 

این مقام مسئول افزود: کارشناسان پلیس فتا استان پس از دریافت مستندات اقدامات فنی تخصصی خود را آغاز کردند و پس از بررسی های لازم رد متهم را در آنسوی مرزها بدست آوردند.

سرهنگ جهانشیری گفت: با توجه به ادله بدست آمده و تلاش کارشناسان پلیس فتا اقدام لازم جهت شناسایی محل جغرافیایی متهم  صورت گرفت و موضوع از مبادی ذیربط در دست پیگری می باشد.

این مقام انتظامی یادآور شد: از آنجایی که مرز در فضای سایبری تعریف شده نیست این ویژگی دست آویزی از سوی مجرمین شده است که با ترفند های متفاوتی از جمله دریافت اقامت، مهاجرت و سایر عناوین مشابه با فریب قربانی به نقشه کلاهبردارانه خود دست  یابند. 

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از هموطنان خواست: هرگز به تبلیغات شبکه های اجتماعی و کانالهای موصوف مبنی بر کسب ثروت، خرید و فروش عضویت در بورس های خارجی و ارزهای دیجیتالی اعتماد نکرده و قبل از هرگونه واریز وجهی تحت هر عنوانی توصیه پلیس را جدی بگیرند. و به خاطر داشته باشند با اندکی تأمل و پرس و جو از افراد مطلع و فنی از عواقب سوء و منفی هرگونه کلاهبرداری پیشگیری خواهند کرد. هم چنین درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-11-07 23:58

افزودن دیدگاه جدید