کد مطلب: 

250889

به دنبال انتشار خبر پیروزی بایدن در رسانه‌های آمریکایی؛ ترامپ: بایدن برنده نشده است!

خبرگزاری آسوشیتد پرس و شبکه‌های خبری سی‌ان‌ان و ان‌بی‌سی در حالی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیروز نهایی انتخابات اعلام کردندکه ترامپ در بیانیه‌ای باخت را رد کرده و تاکید کرد که انتخابات تمام نشده است.
به دنبال انتشار خبر پیروزی بایدن در رسانه‌های آمریکایی؛ ترامپ: بایدن برنده نشده است!

به گزارش سیتنا، شبکه‌های خبری سی‌ان‌ان و ان‌بی‌سی و همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس با اعلام اینکه جو بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا شده است، وی را برنده نهایی انتخابات و رئیس‌جمهور منتخب معرفی کردند.

بنا بر اعلام سی‌ان‌ان، آسوشیتد پرس، ان‌بی‌سی و چندین رسانه آمریکایی دیگر، جو بایدن با پیروزی در پنسلیلوانیا 20 رأی الکترال به آرای قبلی خود افزوده و حتی بدون مشخص شدن نتیجه انتخابات در ایالت‌های کارولینای  شمالی و جورجیا  با کسب 284 رأی الکترال از حدنصاب 270 رأی الکترال عبور کرده است.

بایدن نیز در اولین پیامش پس از اعلام شدن پیروزی‌اش در انتخابات جنجالی و پراختلاف ریاست جمهوری آمریکا در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: مردم آمریکا، من افتخار می‌کنم که شما من را برای هدایت کردن کشور بزرگمان انتخاب کرده‌اید.

وی ادامه داد: ما کار سختی را در پیش داریم، اما من به شما قول می‌دهم که رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود؛ خواه به من رأی داده باشید یا رأی نداده باشید. من اعتمادی که شما به من داشته‌اید را حفظ خواهم کرد.

با این حال، همچنان سردرگمی در انتخابات ادامه داشته چرا که ترامپ نیز پس از این تحولات بر پیگیرد قانونی پرونده انتخابات تاکید کرده است. ترامپ بلافاصله بعد از این اعلام رسانه‌ها در بیانیه‌ای گفت: بایدن برای اینکه به نادرستی خود را پیروز نشان دهد، عجله می‌کند و متحدان رسانه‌ای او نیز سخت در تلاش هستند کمکش کنند.

وی ادامه داد: آنها نمی‌خواهند حقیقت برملا شود. حقیقت ساده اینجاست که این انتخابات هنوز با تمام شدن فاصله زیادی دارد. جو بایدن رسما برنده هیچ ایالتی اعلام نشده، چه برسد به اینکه برنده ایالت‌های مهمی شود که به بازشماری آراء رفته‌اند یا ایالت‌هایی که ستاد ما چالش‌های حقوقی مشروع ارائه داده که می‌تواند برنده نهایی را تعیین کند.

وی با تاکید بر این که در ایالت مهم پنسیلوانیا باید آرای قانونی شمرده شوند، گفت: ستاد ما از روز دوشنبه پیگیری قانونی پرونده را در دادگاه آغاز می‌کند تا مطمئن شود قوانین انتخاباتی کاملا رعایت شوند و پیروز حقیقی مشخص شود. مردم آمریکا شایسته انتخابات صادقانه هستند، این یعنی که شمارش تمام آراء قانونی و نه شمارش آراء غیرقانونی.

وی بایدن را به مخفی کاری در نتایج انتخابات متهم کرد و گفت: بهت آور است که ستاد بایدن با اصول بنیادین مخالفت می‌کند و می‌خواهد رأی‌هایی شمرده شود که جعلی و ساختگی هستند یا توسط رأی‌دهندگان غیرواجد شرایط یا مردگان به صندوق انداخته شده‌اند. فقط حزبی که مشغول اقدام نادرست است، به صورت غیرقانونی ناظران را از اتاق شمارش آراء بیرون می‌کند و در دادگاه می‌جنگد تا مانع دسترسی آنها شود. بایدن در حال مخفی کردن چیست؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-11-07 23:10

افزودن دیدگاه جدید