کد مطلب: 

250549

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری از ۱۴ آبان

سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام کرد: زمان آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری، چهارشنبه ۱۴ آبان ماه جاری است و پذیرفته‌شدگان برای ثبت نام می‌توانند به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه‌های محل قبولی خود مراجعه کنند.
آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری از ۱۴ آبان

به گزارش سیتنا، نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه ها ساعاتی قبل در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد؛ ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر در این آزمون پذیرفته شدند.

به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور،‌ متقاضیانی که همزمان در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، فقط در یکی از کد رشته محل های قبولی امکان ثبت نام دارند.

امکان تحصیل فقط در یک رشته

همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون هم هستند، از دو رشته قبولی، یک رشته را به دلخواه انتخاب کنند و به تحصیل بپردازند؛ ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

علاوه بر این، طبق مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع متقاضیانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی قرار گرفته‌اند، می‌رساند چنانچه هم اکنون در ردیف پذیرفته شدگان رشته های با آزمون هستند و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون دارند، همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی، غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته های بدون آزمون هستند.

زمان صدور کارنامه پذیرفته نشدگان

برای پذیرفته‌شدگان همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه ۱۵ ابان در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

این برای نخستین بار بود که نتیجه رشته های با آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه آزاد اسلامی همزمان اعلام شد؛ این امر در خصوص رشته های بدون آزمون نیز اتفاق افتاد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-30 23:17

افزودن دیدگاه جدید