کد مطلب: 

250464

با 16 شتاب‌دهنده؛ توسعه اقتصاد دیجیتال سرعت گرفت

اقتصاد دیجیتال در دنیا جایگاه پرقدرتی در بازار پیدا کرده و مفاهیم آن معادلات اقتصادی جهانی را دگرگون کرده است. این اقتصاد در ایران با همکاری نهادهای مرتبط و با کمک 16 شتاب‌دهنده در مسیر توسعه قرار گرفته است.
با 16 شتاب‌دهنده؛ توسعه اقتصاد دیجیتال سرعت گرفت

به گزارش سیتنا، دنیای اقتصاد دیجیتال به حدی با اقتصاد سنتی درآمیخته که تمایز آنها از هم سخت و گاهی غیرممکن است. این اصطلاح، نخستین بار توسط یکی از پژوهشگران ژاپنی در سال۱۹۹۰ مطرح شد. البته که این اقتصاد را متعلق به همه کشورها می‌دانند اما هنوز شکاف بزرگی میان کشورها وجود دارد و اصل توسعه یافته این مفهوم اقتصادی را برای کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال توسعه آسیای شرقی می‌دانند.

اما دیگر کشورها هم در تلاش برای کسب سهم درستی از این اقتصاد در دنیا هستند. ایران هم یکی از این کشورها است که چند سالی است با تلاش و هم‌افزایی نهادهای مرتبط، پایه‌های توسعه این مفهوم اقتصادی را در کشور بنا نهاده است.

توسعه این علم کاربردی در ایران با کمک بخش خصوصی و دولتی در حال پیش‌روی است. مثلا شکل‌گیری 16 شتاب‌دهنده در این حوزه اقدامی است که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است.

شتاب‌دهنده‌هایی که با ظرفیت و توان علمی متخصصان و جوانان کشور در تلاش برای سرعت دادن به توسعه این اقتصاد در کشور هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-28 12:21

افزودن دیدگاه جدید