کد مطلب: 

250455

توجه ویژه مجلس یازدهم به اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه مجلس یازدهم به اقتصاد دانش بنیان خبر داد و گفت: در فراکسیون دانش بنیان مباحث و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان مانند بحث اقتصاد دانش بنیان در حال بررسی است و به زودی طرح‌هایی برای حمایت از این شرکت‌ها در صحن علنی مجلس ارائه و مصوب خواهد شد.
توجه ویژه مجلس یازدهم به اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش سیتنا، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان بر توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در حل مسائل و مشکلات کشور تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان تحولات زیادی در اقتصاد، اشتغال، تولید و ساخت محصولات دست نیافتنی در فرصت کوتاه را برای ما فراهم کرده‌اند، به عنوان مثال در دوره‌ای که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه بود و تعداد زیادی از مردم شریف ایران نیز جان خود را به این دلیل از دست دادند شرکت‌های دانش بنیان توانستند با اتکا به توانمندی‌های خود محصولات مورد نیاز برای مقابله با شیوع این ویروس و همچنین برای مبارزه با این بیماری در مدت زمان کمتر از یک ماه تولید کنند.

موسوی لارگانی به شناخته نبودن دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش بنیان برای دستگاه‌ها و نهادها اشاره کرد و گفت: مشکل شرکت‌های دانش بنیان این است که از محصولات آنها استفاده نمی‌شود و همچنان برخی از دستگاه‌ها با وجود تولید محصول در داخل، به واردات مبادرت می‌ورزند. این در حالی است که در عمده موارد محصول دانش بنیان داخلی نسبت به نمونه وارداتی قیمت تمام شده کمتری دارد و استفاده از آن بروکراسی واردات را نیز کاهش می‌دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره برنامه‌های فراکسیون دانش بنیان گفت: مجلس برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان ورود کرده و یکی از فراکسیون‌های مهم مجلس یازدهم را تحت عنوان فراکسیون دانش بنیان راه‌اندازی کرده است. در این فراکسیون مباحث و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان مانند بحث اقتصاد دانش بنیان در حال بررسی است و به زودی طرح‌هایی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در صحن علنی مجلس ارائه و مصوب خواهد شد.

موسوی لارگانی در مورد اقدامات صورت گرفته در فراکسیون دانش بنیان مجلس نیز گفت: این فراکسیون برای احاطه کامل به مسائل شرکت‌های دانش بنیان، جلسات مختلفی را با فعالان این اکوسیستم مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داشته است و با توجه به روحیه‌ای که در مجلس وجود دارد و همچنین بهره‌مندی از جوانان تحصیل کرده با روحیه جهادی و مرتبط با دانشگاه، انتظار می‌رود که طرح‌های موثری نیز تدوین شود.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با توجه به توان شرکت‌های دانش بنیان مشکلات کشور را از سر راه برداریم و به شکوفایی اقتصاد، اشتغال کشور و همچنین دستیابی به نوآوری‌هایی که به آنها نیاز داریم، گام برداریم. شرکت‌های دانش بنیان توانستند محصولاتی تولید کنند که برای دسترسی به آن صددرصد وابسته بودیم یا اگر تولید می‌کردیم این محصولات برای محیط زیست مضر بودند اما امروز محصولاتی تولید می‌شود که از کیفیت مطلوب و مطابق با برنامه‌های حفاظت از محیط زیست برخوردارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد نهادهای مالی فعال در اکوسیستم نوآوری کشور نیز گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی دفاتر نوآوری بانک‌ها را در ساختمان خود راه‌اندازی کرده و اخیرا نیز از مدیران عامل این بانک‌های همکار برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری تقدیر کرده است؛ جا دارد از مدیران این صندوق برای همکاری و قدردانی از مدیران عامل بانک‌های کشور تشکر کنم زیرا این قدردانی در روند همکاری بانک‌های دیگر با صندوق نوآوری و شکوفایی و حضور در عرصه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان کارساز است.

موسوی لارگانی افزود: مقدار زیادی از بودجه بانک‌ها که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته از منابع صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و من به عنوان عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی تلاش می‌کنم که در این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان برای رشد و شکوفایی کشور بیشتر کمک ‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-28 09:41

افزودن دیدگاه جدید