کد مطلب: 

250424
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، در پاسخ به سیتنا:

مانع تراشی در اشتراک‌گذاری اطلاعات، امضاهای طلایی را به دیتاهای طلایی تبدیل کرده است/ عدم پیگیری روسای دستگاه‌ها مانع تبادل اطلاعات بین سازمانی شده است/ امیدواریم در الزام دستگاه‌ها برای تحقق دولت الکترونیک، وارد پیگیری قضایی نشویم

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، گفت: وظیفه‌ای که برای دبیر شورای فناوری اطلاعات در جلسه هفدهم شورا تفویض شده این است که هم دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی داشته و پیشرفت کرده‌اند و هم دستگاه‌هایی که تعللی در به اشتراک گذاری اطلاعات و الکترونیکی کردن خدمات خود داشتند را خدمت رئیس جمهور معرفی کنم
مانع تراشی در اشتراک‌گذاری اطلاعات، امضاهای طلایی را به دیتاهای طلایی تبدیل کرده است/ عدم پیگیری روسای دستگاه‌ها مانع تبادل اطلاعات بین سازمانی شده است/ امیدواریم در الزام دستگاه‌ها برای تحقق دولت الکترونیک، وارد پیگیری قضایی نشویم

به گزارش خبرنگار سیتنا، رضا باقری اصل، در نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر همکاری نکردن برخی سازمان‌ها و نهادها برای تبادل اطلاعات از طریق سامانه‌های موجود، گفت: این مورد یکی از الزاماتی است که شورای عالی فضای مجازی مقرر کرده و در مصوبات 54 و 59 و برخی مصوبات دیگر شورا لحاظ شده است.

وی، ادامه داد: مصوبه 54 منجر به تاسیس کارگروه تعامل پذیری شد و تبادل داده‌هایی که به صورت برخط است را با سازگاری تخصیص داد و این عمل مانع آن شد که دیتاهای موجود را به صورت کاغذی تبادل کنیم.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، اظهار کرد: یکی از چالش‌ها، چالش ساختاری است؛ برخی از اطلاعات پایگاه‌های مرجع مثل مدارک تحصیلی اصلا تشکیل نشده بود. دیتای مربوط به محل اقامت هنوز ناقص است؛ چراکه این زنجیره خدمات باید به هم وصل شوند.

وی ادامه داد: بانک‌ها نباید از محل اقامت سوالی بپرسند چراکه در سیستم تمام این اطلاعات موجود است. بخشی از این عدم هماهنگی مربوط به نداشتن اطلاعات دستگاه‌هاست که جدیتی برای این کار نداشتند.

رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: برخی منافع نیز در عدم اشتراک گذاری وجود دارد؛ برخی ساختاری و بخشی است و امضاهای طلایی را به دیتاهای طلایی تبدیل کرده است؛ زمانی که مردم سرویسی را می خواهند باید به سازمانی مراجعه کنند و این مراجعه باعث پر رنگ شدن دستگاه و مسوول می شود.

وی، ادامه داد: مورد بعدی ناشی از عدم پیگیری روسای دستگاه‌هاست که پیگیری نمی‌کنند. پروژه‌هایی که در جلسه مطرح شد جدید نیستند اما رئیس دستگاه علاقه‌ای به داده‌های الکترونیکی ندارد. منافع شرکت‌های اقماری که برخی دستگاه‌ها ایجاد می‌کنند یا در عمل بودجه‌های اختصاصی که دستگاه‌ها تعریف می‌کنند از مشکلات دیگر است.

باقری اصل، اظهار کرد: با مجلس، دولت، شورای عالی فضای مجازی و بازرسی کل کشور پیگیر این موضوع هستیم تا دستگاه‌ها، روسای این دستگاه‌ها و مدیرانی که مانع تحقق دولت الکترونیک هستند را ملزم به انجام این کار کنیم و امیدواریم به پیگیری قضایی وارد نشود.

وی، خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که برای دبیر شورای فناوری اطلاعات در جلسه هفدهم شورا تفویض شده این است که هم دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی داشته و پیشرفت کرده‌اند و هم دستگاه‌هایی که تعللی در به اشتراک گذاری اطلاعات و الکترونیکی کردن خدمات خود داشتند را خدمت رئیس جمهور معرفی کنم و هفته آینده این نامه را به ایشان اعلام می‌کنم و معیار این تعلل خدماتی است که باعث آزار بیشتر مردم شده است.

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: فریناز موسوی

انتهای پیام

برای مشاهده‌ی گزارش تصویری این نشست خبری اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-27 14:42

افزودن دیدگاه جدید