کد مطلب: 

250316

طرح‌های حوزه فناوری سامانه‌های ورود یکپارچه حمایت می‌شود

امروز هر شهروندی ناگزیر باید از فضای مجازی و فناوری استفاده کند و در طول روز ممکن است ده‌ها بار رمز عبور و نام کاربری را برای استفاده از این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها وارد کند. از آنجا که حفظ تمام این نام‌های عبور آسان نیست، یک فراخوان منتشر شده است تا شرکت‌های توانا در زمینه ایجاد سامانه‌های ورود یکپارچه (SSO) طرح‌های خود را عرضه کنند.
طرح‌های حوزه فناوری سامانه‌های ورود یکپارچه حمایت می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری، در عصر حاضر کمتر خدمتی بدون احراز هویت کاربر ارائه می‌شود. بدیهی است که دسترسی و ورود به برنامه‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و عدم فراموشی اطلاعات ورود برای کاربران برای احراز هویت یک الزام مهم محسوب می‌شود.

کاربران فعال در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار و عموم مردم بعضا در چندین اپلیکیشن و سایت حساب کاربری فعال با نام کاربری و رمز عبور جدا دارند، کاربران برای ورود به هر کدام از این برنامه‌های کاربردی، نیاز به کلمه عبور و نام کاربری مجزایی دارند که برای ورود به آن‌ها با مشکلات زیادی از جمله موارد زیر مواجه می‌شوند.

نیاز مکرر به وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به هر کدام از برنامه‌ها، در عصر حاضر به معظلی تبدیل شده است. فراموش کردن کلمه عبور و نام کاربری، نیز اتفاقی است که هر روز برای تعداد زیادی از کاربران رخ می‌دهد.

درخواست بازنشانی کلمه عبور و نام کاربری نیز به نسبت زمانبر است و امکان ردگیری ورود و خروج کاربران در نرم افزارهای مختلف وجود ندارد. اکنون که سازمان‌های بیشتری به سمت استفاده از سرویس‌های ابری حرکت می‌کنند، کاربران انتظار دارند دسترسی یکپارچه به چندین برنامه از هر نقطه، هر زمان و هر دستگاهی را داشته باشد.

به نظر می‌رسد که سامانه‌های ورود یکپارچه (SSO) راه حل برون‌رفت از این چالش است. به عمل وارد شدن یک کاربر به سایت‌ها و برنامه‌های مختلف تنها با یک نام کاربری و گذرواژه یکسان SSO  گفته می‌شود.

به این معنی که اطلاعات مربوط به اعتبارسنجی و تائید هویت کاربر یعنی User Name و Password در یک ناحیه امن نگهداری می‌شود و از آن پس این کاربر برای ورود به سایت‌ها و بخش‌های مختلف (دسترسی به برنامه‌های متعدد) نیازی به انجام مجدد فرایند ورود به حساب کاربری ندارد.

در این هنگام در صورت لزوم اطلاعات اکانت کاربر با اطلاعات ثبت شده‌ای که مربوط به حقوق و تعیین سطح دسترسی آن کاربر است تطبیق داده می‌شود و در صورت عدم محدودیت اجازه ورود او صادر می‌شود. باتوجه به اینکه همه زیر ساخت‌های ورود یکپارچه، بومی نبوده و مبتنی بر ایمیل هستند، که این امر سبب می‌شود استفاده از این زیرساخت برای کاربران دشوار شود.

از این رو از شرکت‌های فناور، تیم‌های متخصص، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان دعوت می‌شود تا طرح‌های پیشنهادی خود را مطابق با پیش‌نویس دریافت طرح، در سامانه چالش‌های فناوری و نوآوری ایران ثبت کنند. شرکت‌هایی که بهترین طرح را ارائه کنند در نهایت برای همکاری انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-24 14:15

افزودن دیدگاه جدید