کد مطلب: 

250236

سامانه صدور برخط تأییدیه تحصیلی وزارت آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شد

در راستای تسهیل در فرایند ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه‌ها، سامانه صدور برخط تأییدیه تحصیلی وزارت آموزش‌وپرورش راه‌ اندازی شد.
سامانه صدور برخط تأییدیه تحصیلی وزارت آموزش‌وپرورش راه‌اندازی شد

به گزارش سیتنا، دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه‌اندازی سامانه صدور برخط تأییدیه تحصیلی وزارت آموزش‌وپرورش، جهت استفاده دانشجویان در فرایند ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ مزیت این سامانه در ارائه خدمت الکترونیک تأییدیه تحصیلی به‌صورت برخط است و دانشجویان (و یا هر متقاضی دیگری) می‌تواند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان، فرم تقاضای درخواست تأییدیه تحصیلی را در سامانه تکمیل و پس از پرداخت الکترونیکی 2300 تومان، کد پیگیری و تأییدیه درخواستی را از سامانه دریافت کنند.

گفتنی است؛ نهادهای دولتی و غیردولتی ازجمله دانشگاه‌های کشور به‌عنوان استعلام کننده تأییدیه تحصیلی می‌توانندخدمت بر خط تأییدیه تحصیلی را هم از طریق اینترانت گذرگاه دولت (GSB)  و هم از طریق اینترنت گذرگاه عمومی دولت (PGSB) دریافت و یا حتی نسبت به دریافت کارتابل بر بستر اینترنت اقدام نمایند و جهت رؤیت تأییدیه تحصیلی استعلام شونده (متقاضی یا دانشجو)، کد ملی و کد پیگیری را به سرویس ارائه و تأییدیه تحصیلی را دریافت نمایند.

همچنین؛ نهادهای متقاضی جهت دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص دریافت سرویس می‌توانند با شماره 82283063 دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تماس حاصل نمایند.

فرآیند دریافت تأییدیه تحصیلی مدرک دیپلم توسط دانشجویان ورودی سال 99 به شرح زیر می‌باشد:

1-دانشجو به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی (دیپلم) به آدرسhttps://emt.medu.ir/ مراجعه نموده و پس از پر کردن اقلام داده‌ای، یک کد رهگیری دریافت می‌کند.

2-اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت برخط مرتبط را در سامانه کارسازی کرده باشد، دانشجو می‌تواند کد رهگیری دریافتی را در محل مشخص‌شده در سامانه آموزشی دانشگاه درج نماید.

3-اگر سامانه آموزشی دانشگاه، خدمت بر خط را در سامانه کارسازی نکرده باشد، دانشجو کد رهگیری را به دانشگاه تحویل داده و کارشناس دانشگاه می‌تواند پس از مراجعه به آدرس https://emt.medu.ir واردشده و با واردکردن کد رهگیری دانشجویان، تأییدیه را دریافت نماید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-21 16:07

افزودن دیدگاه جدید