کد مطلب: 

250174

اتصال قبیله‌ای دورافتاده از بومیان آمریکایی به اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک

قبیله‌ای دورافتاده از بومیان آمریکایی در میان اولین کاربران پروژه اینترنت فضایی استارلینک ایلان ماسک است که توانسته به مجموعه ماهواره‌های شرکت اسپیس‌اکس متصل شود.
اتصال قبیله‌ای دورافتاده از بومیان آمریکایی به اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک

به گزارش سیتنا از منابع خبری، عضو قبیله هوح در ایالت واشینگتن گفت اینترنت سریع با پنهای باند اختصاصی استارلینک برای اولین بار آن‌ها را قادر به دستیابی به آموزش از راه دور کرده و آن‌ها می‌توانند در دوران شیوع ویروس کرونا با پزشکان هم ملاقات‌هایی از راه دور بگیرند.

ملوینجان آشو، نایب رئیس قبلیه هوح، گفت: «ما در محیطی خیلی دورافتاده زندگی می‌کنیم. کل هشت سال گذشته برای دستیابی قبیله به اینترنت احساس می‌کردیم انگار در مسیر مخالف رودخانه با قاشق پارو می‌زنیم و هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شد. اما به ناگهان اسپیس‌اکس ظاهر شد و ما را یک شبه به قرن بیست و یکم پرتاب کرد.»

در حال حاضر حدود ۸۰۰ ماهواره استارلینک در مدار پایین زمین در چرخش‌اند و برای نقاط شمالی آمریکا و کانادا اینترنت پرسرعت ارائه می‌کند. اسپیس‌اکس نهایتا بنا دارد ده‌ها هزار از این ماهواره‌ها را «تا پایان ۲۰۲۱ به فضا بفرستد تا اکثر مناطق مورد سکنه زمین از پوشش اینترنتی آن برخوردار شوند.»

قبیله هوح از طریق اداره تجارت ایالت واشینگتن با پروژه استارلینک آشنا شد چرا که محل سکونت این قبیله در محیط مورد پوشش شبکه استارلینک قرار داشت.

این قبیله یکی از چندین کاربر آزمایشی استارلینک است. امدادگران اضطراری ایالت واشینگتن نیز اخیرا از شبکه استارلینک بهره جستند تا هات‌اسپات وای‌فای را برای ساکنان شهر مالدن بعد از آن که ۸۰ درصد این شهر در آتش سوخت فراهم آورند.

قبیله هوح اظهار داشت سرعت اینترنت پیش از پروژه استارلینک چیزی از ۰.۳ تا ۰.۷ مگابایت در ثانیه بود که فاصله خیلی زیادی با اینترنت تبلیغی اسپیس‌اکس دارد که ظاهرا سرعتی برابر با ۱۰۰ مگابایت در ثانیه دارد.

اسپیس‌اکس شاهد انتقاد فضاشناسانی است که می‌گویند مجموعه ماهواره‌های استارلینک در سراسر آسمان شب، دید آن‌ها را مختل خواهد کرد.

این ماهواره‌ها در دسته‌های ۶۰تایی به فضا ارسال شده‌اند و باعث تشکیل زنجیره‌ای نورانی در آسمان می‌شوند که موجب شده تا گزارش مردم از رویت اشیای ناشناس پرنده طی چندین ارسال آن‌ها بیشتر شود.

اسپیس‌اکس مشغول همکاری با چندین رصدخانه و موسسه علمی است تا میزان پدیداری ماهواره‌های استارلینک را به حداقل برسانند و اخیرا این ماهواره‌ها را سیاه‌رنگ کردند و صفحه سلول‌های خورشیدی آن‌ها را تاب دادند تا از زمین کمتر دیده شوند.

گزارشی از صدها فضاشناس در کارگاه «مجموعه اول ماهوارگان»، پیش‌تر در سال جاری نتیجه گرفت «هیچ ترکیبی از اقدامات اتخاذ شده برای کاهش پدیداری ماهواره‌ها» نمی‌تواند به طور کامل جلوی تاثیر آن‌ها بر رویت‌های فضاشناسی و پیشرفت‌های علمی را بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-19 23:30

افزودن دیدگاه جدید