کد مطلب: 

250149
وزیر آموزش‌وپرورش در جمع خبرنگاران:

مشکلات استفاده از اینترنت رایگان شاد را اطلاع دهید تا رفع شود/ در برخی از ساعات روز به دلیل ترافیک زیاد دانش آموزی، شبکه شاد با مشکل مواجه می‌شود/ 20 گیگابایت اینترنت رایگان معلمان برای فعالیت‌های خارج از اپلیکیشن شاد فعال شده است

وزیر آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: قطعا استفاده از اینترنت در شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است و اگر کسی در تامین این اینترنت رایگان مشکلی داشته باشد حتما باید اطلاع رسانی کند تا رفع مشکل شود.
مشکلات استفاده از اینترنت رایگان شاد را اطلاع رسانی کنید تا رفع شود

به گزارش سیتنا، محسن حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران و در حاشیه هشتمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با هدف بررسی مسائل مشترک آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به صورت ویدئو کنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست در مورد توسعه شبکه شاد و رفع مشکلات موجود در توسعه این اپلیکیشن مهم و راهبردی در آموزش و پرورش و هوشمندسازی مدارس و یکپارچه سازی سامانه‌های آموزش و پرورش گفتگو شد.

حاجی میرزایی افزود: حاصل این نشست تشکیل کارگروهی مشترک بین دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات بود که وظیفه دارند مسائل را به طور جزئی‌تر و دقیق‌تر بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: امروز بستر آموزش مجازی به دلیل شیوع کرونا به یک بستر جدی تبدیل شده و لازم است برای توسعه این بستر و رفع مشکلات و موانع آن و ایمن‌سازی استفاده دانش آموزان از این بستر تدابیری اندیشیده شود که مسائل یک به یک در جلسه امروز مطرح شده و به نتایج خوبی رسیدیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اطلاعیه‌ای بر رایگان بودن حجم اینترنت شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان تاکید دارد و در خصوص دسترسی معلمان و دانش آموزان به اینترنت رایگان در شبکه شاد، گفت: قطعا استفاده از اینترنت در شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان رایگان است و اگر کسی در تامین این اینترنت رایگان مشکلی داشته باشد حتما باید اطلاع رسانی کند تا رفع مشکل شود.

حاجی میرزایی گفت: در برخی از زمان‌ها و ساعات روزانه به دلیل ترافیک زیاد دانش آموزی در شبکه شاد با مشکل مواجه می‌شویم. برخی از این مشکلات به زیر ساخت‌های این اپلیکیشن مربوط است که برای رفع این مشکلات همراه اول اقداماتی انجام داده و وزارت ارتباطات هم در این راه همواره همراه اول را حمایت کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه درقطب‌های اصلی کشور از جمله  آذربایجان شرقی، فارس، خراسان، اصفهان و تهران ترافیک زیاد دانش آموزی را در ساعات آموزشی داریم، گفت: با توزیع زمان مناسب کلاس‌ها در این استان‌ها تلاش کردیم از بار ترافیکی این مناطق در زمان‌های آموزش دانش آموزان بکاهیم.

حاجی میرزایی با تاکید بر رایگان بودن اینترنت معلمان گفت: تمام معلمانی که در آموزش‌های مجازی در شبکه شاد فعالیت می‌کنند از اینترنت کاملا رایگان برخوردارند و حجم این اینترنت محدودیت ندارد. علاوه بر آن در حدود 20 گیگا بایت اینترنت رایگان برای فعالیت‌های خارج از اپلیکیشن شاد برای معلمان در نظر گرفته شده بود که از ابتدای سال تحصیلی به آنها اختصاص داده شده بود.

وی افزود: برای تمام افرادی که از طریق بخش‌های خصوصی مایل به ارائه خدمات آموزشی هستند، ظرفیتی را در شبکه شاد طراحی و آماده کرده‌ایم که از آن طریق و با مراجعه به آیین‌نامه موجود در شبکه شاد می‌توانند با این شبکه در ارائه خدمات خود همکاری کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه تا چه زمانی کیفیت آموزشی در شاد به حداکثر خود خواهد رسید؟ گفت: قطعا در این زمان هم کیفیت آموزش در شاد کیفیت بالا است. در این شبکه از بهترین دبیران استفاده شده و محتواهای درسی در تمام پایه‌ها و مقاطع ضبط شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. همچنین برخی از مشکلات شاد به زیرساخت‌های فنی مربوط می‌شود که این مشکلات شناسایی شده و درصدد رفع آن‌ها هستیم. و به جرات می‌توانم بگویم که شاد هر هفته بهتر و کارآمدتر از هفته قبل خواهد شد.

حاجی میرزایی گفت: به عنوان متولی آموزش و پرورش قطعا آموزش حضوری را بهترین آموزش و کارکرد مدارس را بسیار بالاتر از آموزش صرف می‌دانم. ارتباط چهره به چهره و ارتباط همسالان با هم ویژگی‌ها و شرایطی را برای دانش آموزان ایجاد می‌کند که قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست.

وی تصریح کرد: طبق اخبار دریافت شده در بسیاری از کشورهای اروپایی حتی با ممنوعیت تردد و قوانین سختگیرانه مدارس باز است و دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس آموزش می‌بینند. و تاکید ما هم بر آموزش حضوری در مدارس است  خانواده‌هایی که در این مورد نگران نیستند می‌توانند با رجوع به مدرسه و اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس، اجازه حضور دانش آموزان در مدرسه و امکان برقراری آموزش حضوری را بدهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-19 11:04

افزودن دیدگاه جدید