کد مطلب: 

250147

هشدار پلیس فتا! انتشار کلیپ و تصاویر رعب انگیز در پی کلیک بر روی لینک آلوده

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خبر تازه ای از نگرانی والدین و دانش آموزان در پی انتشار تصاویر و کلیپ های رعب انگیز پرده برداشت.
انتشار کلیپ و تصاویر رعب انگیز در پی کلیک بر روی لینک آلوده

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی، در خبر تازه ای گفت: در روز‌های اخیر شاهد مطرح شدن چالش «مومو» در سطح برخی استان‌های کشور و همچنین استان خراسان رضوی بوده ایم و در پی آن برخی کاربران که بیشتر آن‌ها دانش آموز و کاربر شبکه اجتماعی واتس آپ بوده اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده اند.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: طی روزهای گذشته و بخصوص از روز پنجشنبه تا کنون کارشناسان پلیس فتا استان بالغ بر صدها تماس تلفنی مبنی بر ترس شهروندان در چالش مومو و اضطراب ناشی از آن دریافت کرده و پاسخ لازم را ارائه کرده اند.

وی در رابطه با ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های موسوم به «مومو» به تعداد قابل توجهی از شهروندان گفت: رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته و بزودی افراد داخلی که هدفشان اذیت و آزار دانش آموزان و هر قشر از نوجوانان و کاربران فضای سایبر باشد گرفتار قانون می‌شوند ولیکن با توجه به گستردگی و فرامرزی بودن فضای سایبر توصیه پلیس فتا پیشگیری و آگاهسازی است ؛ لذا دانش اموزان عزیز و والدین محترم از کنجکاوی و کلیک بر روی لینک های ناشناس اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: "مومو" چالش خطرناک آنلاینی بسیار شبیه به بازی نهنگ آبی است که ابتدا از فیسبوک شروع شد و بعد از طریق واتس آپ گسترش پیدا کرد. هدف از این بازی ترسناک،  ایجاد رعب و وحشت در بین کودکان و نوجوانان بوده است. «مومو» کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند در صورتی که از دستورات او پیروی نکنند در شب به رویشان ظاهر شده و و موجب هراس آنها خواهد شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در رابطه با پیشگیری از چالش مومو افزود: تنها راهکار این  است که تحت هیچ عنوان کنجکاوی ننموده و بر روی لینک ناشناس در شبکه های اجتماعی بویژه واتس آپ که محل انتشار این چالش بوده، کلیک ننمایند و به تمامی تماس های ناشناس در این شبکه اجتماعی توجه باشند ضمن اینکه از ذخیره  شماره های ناآشنا در واتساپ پرهیز نمایند تا شماره کاربر در بانک اطلاعاتی موصوف ذخیره نگردد.

این مقام انتظامی با اشاره به چالش مو مو به شهروندان توصیه کرد: هموطنان در مواجهه با چالش موصوف می توانند با حذف اکانت کاربری خود از شر این مزاحم ناخوانده خلاص شده و با شماره دیگری عضویت جدید پیدا کنند و از ذخیره شماره مومو سابق به شدت پرهیز کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-19 10:03

افزودن دیدگاه جدید