کد مطلب: 

250143

فریب تبلیغات قانونی سایت‌های همسریابی را نخورید

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری از طریق سایت‌های همسریابی گفت: برخی از این سایت‌ها هدفی جزء سرقت اطلاعات بانکی افراد ندارند.
فریب تبلیغات قانونی سایت‌های همسریابی را نخورید

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص این خبر اظهار داشت: بسیاری از افراد سعی در پیدا کردن همسر مورد علاقه خود از طریق فضای مجازی دارند اما غافل از اینکه در پس این انتخاب، خسارات مالی زیادی نهفته است.

این مقام انتظامی عنوان کرد: گرچه ظاهر این سایت‌ها همسریابی است، اما در اصل سایت‌های هستند که با ترفند دریافت حق عضویت، از طریق جعل صفحات بانکی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی قربانیان می‌کنند؛ زیرا اکثر قربانیان در شکایت‌های خود اعلام کرده‌اند که در زمان پرداخت وجه برای ورود به این سایت‌ها از آن‌ها کلاهبرداری شده است.

وی افزود: هدف دیگر سایت‌های همسریابی ترویج فساد در جامعه است چرا که بیشتر موضوعات مطرح شده در این سایت‌ها در نهایت به کلاهبرداری به مسائل جنسی ختم می‌شود.

سرهنگ یادگارنژاد ادامه داد: افرادی که اقدام به فعالیت‌های مستهجن و مبتذل کنند و یا اینکه افراد جامعه را تشویق به فساد و فحشا کنند، برابر قانون مجرم محسوب ‌شده و مجازات آن نیز در قانون مشخص شده است.

این مقام مسئول با توجه به اینکه هدف اصلی برخی از این سایت‌ها سرقت اطلاعات بانکی افراد است، از شهروندان خواست: فریب هیچ سایت‌، گروه‌، کانال و صفحه‌ای که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ همسریابی، دوستیابی، صیغه‌یابی  می‌کنند را نخورند. 

رئیس پلیس فتا استان کرمان به کاربران فضای مجازی گفت: سایت پلیس فتـا به آدرس www.cyberpolice.ir دریچه ارتباطی پلیس با شهروندان است و کاربران  می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، گزارش خود را در بخش مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری سایت، درج و پیگـیری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-10-19 09:20

افزودن دیدگاه جدید