کد مطلب: 

250101

تاثیر رمدسیویر در درمان بیماری کووید۱۹ "بسیار ناچیز" است

بر پایه یک پژوهش سازمان بهداشت جهانی تاثیر داروی رمدسیویر در کاهش عوارض ابتلا به کرونا کمتر از چیزی است که امید می‌رفت. گفته می‌شود این یکی از داروهایی است که برای مداوای دونالد ترامپ از آن استفاده شده است.
تاثیر رمدسیویر در درمان بیماری کووید۱۹ "بسیار ناچیز" است

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، داروی رمدسیویر در اصل برای درمان ابولا تولید شده بود، اما کارآیی لازم را نداشت و کنار گذاشته شد. اکنون به نظر می‌رسد این اتفاق در مورد بیماران مبتلا به کووید۱۹ که ویروس جدید کرونا عامل آن است تکرار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک پژوهش سازمان بهداشت جهانی که داده‌های آن روز گذشته (جمعه ۱۶ اکتبر/ ۲۵ مهر) در یک سایت اینترنتی دانشگاهی منتشر شد، نشان می‌دهد در مواردی که رمدسیویر برای کاهش عوارض ناشی از ابتلا به کووید۱۹ به کار برده شده ، در بهبود بیمار تاثیر ناچیزی داشته است.

بر پایه این پژوهش دیگر داروهایی که در سراسر جهان به عنوان داروی موثر در درمان کووید۱۹ آزمایش شده‌اند نیز یا کاملا بی‌تاثیر بوده‌اند یا تاثیر آنها در کمک به درمان مبتلایان بسیار اندک بوده است.

رمدسیویر نخستین دارویی بود که کمیسیون اتحادیه اروپا ژوئیه امسال استفاده از آن را برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ و تحت شرایط خاص مجاز اعلام کرد.

پزشکان این دارو را امکانی برای درمان قطعی بیماران مبتلا به کووید۱۹ تلقی نمی‌کنند، بلکه معتقدند استفاده از آن می‌تواند احتمال بهبود و زنده ماندن بیمار را افزایش و دوره مداوا را چند روز کاهش دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-17 12:10

افزودن دیدگاه جدید