کد مطلب: 

250017

آغاز گام اجرایی برای جلوگیری از فساد و اجرای شفاف و سریع قانون در حوزه‌ی تجارت کالا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: به یک جمع بندی مشترک رسیدیم که تا تاریخ 9/9/ 1399 تمام دستگاه ها اقدامات اجرایی خود را برای تکمیل و راه اندازی سامانه جامع تجارت که متولی اصلی آن وزارت صنعت، معدن و تجارت است، انجام دهند و همه دستگاهها مکلف به همکاری با این وزارت خانه شدند.
اجرای شفاف و سریع قانون در حوزه‌ی تجارت کالا با اتصال دستگاه‌ها به سامانه‌ی جامع تجارت

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مصوبه جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات درمورد سامانه جامع تجارت، گفت: دستگاه های مختلفی از گمرک گرفته تا وزارت صمت، سازمان بنادر، سازمان حمل و نقل و انبارهای مختلف در کشور در تجارت کالا نقش دارند و متاسفانه بعضی اوقات ناهماهنگی بین این دستگاهها باعث می شود در کشور مشکلاتی برای مردم بوجود آید.

آذری جهرمی افزود: متاسفانه بعضا شاهدیم که احتکارهایی رخ می دهد یا کالاهای ضروری وارد شده به کشور در گمرک دپو می شود و در برخی موارد نیز متاسفانه گزارش ها حکایت از این دارد که در حوزه تجارت، واردات و توزیع کالا فساد رخ می دهد که ظلم آن برای مردم است.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا با ایجاد شفافیت و استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک این مسئله را برای خود حل کرده اند، گفت: به دستور آقای رئیس جمهور و تاکید ایشان برای حل و فصل این موضوع بویژه در شرایط سخت فعلی کشور در زمینه تجارت و تامین کالای مورد نیاز، دبیرخانه شورای فناوری اطلاعات تشکیل و جلسات متعددی با حضور همه دستگاه های مرتبط برگزار شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در نهایت به یک جمع بندی مشترک رسیدیم که تا تاریخ 9/9/ 1399 تمام دستگاه ها اقدامات اجرایی خود را برای تکمیل و راه اندازی این سامانه که متولی اصلی آن وزارت صنعت، معدن و تجارت است، انجام دهند و همه دستگاهها مکلف به همکاری با این وزارت خانه شدند.

آذری جهرمی افزود: برای ضمانت اجرایی این مصوبه نیز کارگروهی در وزارت ارتباطات با عضویت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و همچین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دستگاه های مرتبط تشکیل شده است که به صورت هفتگی گزارش عملکرد دستگاه ها براساس مصوبه را به رئیس جمهور ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: امیدواریم تا آذرماه سال جاری مشکلاتی که در حال حاضر در رابطه با هماهنگی دستگاه ها وجود دارد و برخی سودجوها از این فضا استفاده می کنند برطرف شود و با استقرار سامانه جامع تجارت بتوانیم شفافیت، سرعت عمل و اجرای قانون را در حوزه تجارت کالا در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-13 22:49

افزودن دیدگاه جدید