کد مطلب: 

249861

انصراف ترامپ از حضور در مناظره‌ی مجازی انتخاباتی؛ لغو مناظره‌ی مجازی یا برگزاری مناظره‌ی حضوری با تاخیر؟!

پس از آن که کمیسیون فراحزبی برگزاری مناظره‌های انتخاباتی در آمریکا اعلام کرد که به علت ابتلای دونالد ترامپ به کرونا دومین مناظره میان او و جو بایدن را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با انتقاد شدید از این تصمیم گفت در مناظره انتخاباتی شرکت نخواهد کرد و به جای آن به میتینگ انتخاباتی و میان هوادارانش خواهد رفت.
انصراف ترامپ از حضور در مناظره‌ی مجازی انتخاباتی؛ لغو مناظره‌ی مجازی یا برگزاری مناظره‌ی حضوری با تاخیر؟!

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، روز پنجشنبه، هشتم اکتبر، دقایقی پس از آن که کمیسیون برگزاری مناظرات انتخاباتی تصمیم خود درباره نحوه برگزاری مناظره ۱۵ اکتبر را اعلام کرد، ترامپ در واکنشی خشمگین این تصمیم را "غیرقابل قبول" خواند.

در حال حاضر او هیچ علائمی از این بیماری ندارد، اما در روزهای گذشته تست کرونای حدود ۳۰ نفر از کارکنان نزدیک به ترامپ، مثبت اعلام شد. پزشک ترامپ هم پنجشنبه گفت که رئیس جمهور آمریکا دوره درمان را کامل کرده و می تواند از پایان هفته فعالیت های عمومی را از سر گیرد.

ترامپ گفته است که تصمیم به برگزاری مجازی مناظره به منزله "حمایت" از رقیبش است.

کمپین انتخاباتی جو بایدن با اشاره به این که او در این مناظره شرکت می‌کند، گفت که آقای بایدن "منتظر صحبت مستقیم با مردم آمریکاست".

با این حال، ساعتی بعد ستاد انتخاباتی جو بایدن هم از انصراف او برای حضور در این مناظره خبر داد و از کمیسیون برگزاری این مناظره‌ها خواست تاریخ آن را از ۱۵ اکتبر به یک هفته عقب‌تر منتقل کند تا به گفته بایدن «فرصت شانه خالی کردن دونالد ترامپ از پاسخگویی به عملکردش در مقابله با ویروس کرونا» به او داده نشود.

ترامپ که با کانال بیزینس فاکس صحبت می‌کرد، گفت: "من وقتم را بر روی یک مناظره شخصی تلف نمی‌کنم. نشستن پشت کامپیوتر مسخره است. آن‌ها شما را قطع می‌کنند...من یک مناظره مجازی انجام نمی‌دهم."

کمپین انتخاباتی او گفته که آقای ترامپ بجای شرکت در این مناظره مجازی در همان زمان در یک گردهمایی انتخاباتی شرکت خواهد کرد.

اولین مناظره بین ترامپ و رقیبش جو بایدن به توهین‌ها و ایجاد وقفه‌هایی در صحبت‌های دو طرف منجر شد. رسانه‌های آمریکا از کلماتی همانند "هرج و مرج" و "ناخوشایند" برای توصیف مناظره اول استفاده کردند.

قرار بود مناظره ۹۰ دقیقه‌ای دوم پنج شنبه آینده ۱۵ اکتبر در شهر میامی ایالت فلوریدا با حضور شهروندان حاضر در سالن و مطرح کردن پرسش‌های آن‌ها برگزار شود.

انصراف دونالد ترامپ از شرکت در مناظره دوم تنها ساعتی پس از آن خبرساز شد که معاون او، مایک پنس، چهارشنبه شب عملکرد قابل قبولی در مناظره با سناتور کامالا هریس، یار انتخاباتی و نامزد معاونت ریاست جمهوری حزب دموکرات‌ها داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-09 12:42

افزودن دیدگاه جدید