کد مطلب: 

249694

تدوین نظام حمایتی بانک‌ها از شرکت‌های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: صندوق نوآوری در همکاری با بانک‌ها در تامین مالی نظام نوآوری در کشور بیش از هشت نوع تسهیلات را از طریق ۱۶ بانک و عرضه انواع خدمات ضمانت‌نامه را از طریق ۱۱ بانک به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند.
تدوین نظام حمایتی بانک‌ها از شرکت‌های دانش بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش سیتنا، روح‌الله ذوالفقاری طی سخنانی در گردهمایی تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور، گزارشی از عملکرد نظام بانکی کشور در همکاری با صندوق نوآوری ارائه کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی بعد از تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از سال 92 کار خود را آغاز کرده است. در آن زمان تنها 55 شرکت دانش بنیان وجود داشتند و با حمایت‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی که انجام شده با رشد 100 برابری تعداد این شرکت‌ها قریب به 5400 شرکت رسیده است. در این مسیر نیازمند نظامی بودیم که به‌صورت سازمان یافته تامین مالی این شرکت‌ها را بر عهده بگیرد که ما در این نظام نقش بزرگی برای بانک‌ها قائل هستیم.

وی ادامه داد: باید شرکت‌هایی که استانداردهای مالی لازم را دارند از طریق نظام بانکی تامین مالی شوند. بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش کرده با شکل‌دهی به این نظام و حمایت از شبکه بانکی، رونق لازم را در شبکه بانکی کشور ایجاد کند و مسیر برای دسترسی شرکت‌های دانش بنیان به منابع مالی فراهم شود. اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است که شامل ارائه بیش از ۸ نوع تسهیلات از طریق ۱۶ بانک و عرضه انواع خدمات ضمانت‌نامه از طریق ۱۱ بانک به شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد دفاتر حمایت از نوآوری بانک‌ها در ساختمان صندوق نوآوری نیز توضیح داد و گفت: برای تسهیل دسترسی به بازار سرمایه با سه بانک همکاری جدیدی آغاز شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد. همچنین در راستای گسترش همکاری‌ها و دسترسی آسان شرکت‌های دانش بنیان به خدمات نظام بانکی کشور، دفاتر نوآوری بانک‌ها در ساختمان صندوق راه‌اندازی شده است و تاکنون این دفاتر عملکرد خوبی در این حوزه داشته‌اند.

ذوالفقاری هدف از برگزاری گردهمایی تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور را تقدیر از عملکرد سیستم بانکی کشور توصیف کرد و گفت: به پاس تلاش‌هایی که با سیستم بانکی برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان داشتیم و همدلی‌هایی که برای حمایت‌های بیشتر و بهتر در مسیر آینده داشتیم این رویداد برگزار شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را تاکنون بانک‌های تجارت، ملت و صادرات داشته‌اند. این در حالی است که بعضی از بانک‌ها به تازگی همکاری خود را با صندوق نوآوری و شکوفایی برای خدمات‌رسانی به اکوسیستم نوآوری کشور آغاز کرده‌اند که امیدواریم که سطح همکاری‌ها با این بانک‌ها نیز گسترش یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-03 15:56

افزودن دیدگاه جدید