کد مطلب: 

249380

همکاری‌های حوزه‌ی ICT بین ایران و افغانستان افزایش می‌یابد

همزمان با برپایی سومین روز نمایشگاه تخصصی ایران در کابل، معصومه خاوری، وزیر ارتباطات و تکنولوژی افغانستان به همراه سفیر ایران در کابل و هیات همراه از پاویون اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این نمایشگاه بازدید به عمل آورده و با فریبرز نژاد دادگر، دبیرکل اتحادیه ملاقات نمودند. در این نشست توسعه‌ی همکاری‌های حوزه‌ی ICT بین اتحادیه و فعالان اقتصادی افغانستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
همکاری‌های حوزه‌ی ICT بین ایران و افغانستان افزایش می‌یابد

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، نمایشگاه تخصصی آب، برق، مخابرات و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در کابل که از اول تا سوم مهر ماه 99 با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با حمایت صندوق نوآوری و‌ شکوفایی و اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران و با حضور رییس اکو افغانستان، شهردار کابل، معاون وزیر صمت افغانستان، ‌سفیر ایران در کابل، معاون وزارت نیرو ایران، شهردار اصفهان و دبیرکل اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران افتتاح گردید، فرصت مناسبی بود تا بخش های دولتی و اجرایی و همچنین فعالان بخش خصوصی افغانستان از توانمندی‌های حوزه‌ی ICT ایران بازدید و توافقات و تفاهم نامه های متعددی صورت گیرد.

ایران و افغانستان با زبان مشترک دارای پیوند های چندین هزار ساله هستند و تدوین برنامه‌ها و سیاست های راهبردی در حوزه‌ی ICT و شهر هوشمند جزو برنامه ها و مذاکراتی بود که در طول سه روز برگزاری نمایشگاه صورت پذیرفت.

در این نشست وزیر ارتباطات و تکنولوژی افغانستان با دبیرکل اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران، فریبرز نژاد دادگر ضمن اینکه تشکیل کارگروهی متشکل از اعضا اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با فعالان اقتصادی مخابرات افغانستان را خواستار شد پیشنهاد نمود تا وزیر و مسوولان مخابرات افغانستان از مجموعه‌های بزرگ تولیدی ایران در یک سفر چند روزه بازدید نموده و تفاهمات اولیه نشست‌های نمایشگاه کابل، عملیاتی و اجرایی شود.

همچنین دادگر ایجاد یک پایگاه دایمی مشترک در افغانستان و ایران، به منظور حضور اتحادیه‌ی صنعت مخابرات ایران و همچنین نمایندگان مخابرات افغانستان به منظور تشریک مساعی و اتخاذ برنامه ریزی های کلان را مطرح و دعوت از شرکت های مرتبط با حوزه‌ی ICT افغانستان و برگزاری نشست های تخصصی به منظور تولید مشترک در افغانستان جهت استفاده در داخل افغانستان و یا صادرات به کشورهای منطقه را به عنوان یک اقدام استراتژیک در توسعه روابط  تجاری حایز اهمیت دانست.

معصومه خاوری، وزیر ارتباطات و تکنولوژی افغانستان نیز از پیشنهاد دادگر استقبال نموده و  اعلام نمود از این که انتقال دانش فنی و مشارکت در تولید در برنامه های شرکت‌های حوزه‌ی ICT جمهوری اسلامی ایران می باشد استقبال می‌کنیم و در صورت دعوت به بازدید حتما این کار صورت خواهد پذیرفت.

در این نشست طرفین اظهار نمودند که انتظار می‌رود، اینک که بخش خصوصی دو طرف با زبان تجاری و فنی که می‌تواند متضمن حفظ منافع طرفین باشد با هم تعامل کنند، این  رویداد بزرگ را مغتنم ‌شمرده و‌ هوشیارانه از این فرصت برد - برد در راستای توسعه روابط و همچنین توسعه صنعت خود استفاده نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-24 12:50

افزودن دیدگاه جدید