کد مطلب: 

249285

سه حوزه پرچم‌دار اینترنت اشیاء توسعه می‌یابد

سه پروژه پرچم‌دار صنعت اینترنت اشیاء شامل صنعت هوشمند، سلامت هوشمند و توسعه حسگرهای محوری با اطلاعات ارائه شده از سوی دانش‌بنیان‌ها توسعه می‌یابد.
سه حوزه پرچم‌دار اینترنت اشیاء توسعه می‌یابد

به گزارش سیتنا، مرکز توسعه فناوری‌های نوظهور دیجیتال ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارد با کمک دانش‌بنیان‌ها سه پروژه پرچم‌دار در صنعت اینترنت اشیا را توسعه دهد. برای این کار هم از شرکت‌ها دعوت کرده که اطلاعات مورد نیاز در این سه حوزه را برای ستاد ارسال کنند. در این فراخوان، مرکز به دنبال اطلاعاتی مبنی بر توانمندی فعالان بخش خصوصی برای همکاری در این پروژه‌ها است.

فناوری اینترنت اشیا یکی از فناوری‌های محوری در دستیابی به انقلاب چهارم صنعتی محسوب می‌شود. این انقلاب صنعتی فراتر از اتوماسیون عمل می‌کند و موجب افزایش بهره‌وری بیش از پیش در بخش‌های مختلف تولیدی می‌شود. مدنظر است که با اجرای این پروژه یک نمونه موفق از کاربرد مقیاس‌پذیر کارخانه هوشمند در صنایع ایجاد شود. انتظار می‌رود شرکت داوطلب، توانمندی لازم برای اجرای بخش‌های مختلف این پروژه شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار رادارا باشد.

در این فراخوان آمده است: شیوع ویروس کرونا تمام بخش‌های اقتصادی واجتماعی دنیا از جمله کشورمان را تحت تاثیر قرارداده است. از این رو، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در راستای کنترل این اپیدمی وکاهش آسیب‌های انسانی، اقتصادی واجتماعی ناشی از آن امری بدیهی است. مرکز نیز، به عنوان متصدی این فناوری نوین در ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف بهبود سلامت عمومی در شرایط اپیدمی، مایل به حمایت از توسعه سلامت هوشمند از طریق حمایت‌های مادی و معنوی است.

همچنین در این فراخوان تاکید شده است: خدمات اینترنت اشیا، مانند سایر فناوری‌ها، وابسته به توجیه اقتصادی آن‌ها است. نوسانات اقتصادی و تحریم‌های غیرقانونی منجر به ایجاد گلوگاه در تامین سخت‌افزارها و به طور خاص حسگرهای محوری شده است. از همین رو، کارگروه به دنبال شناسایی و تولید انبوه حسگرهای پرکاربرد و راهبردی برای توسعه اینترنت اشیا در داخل کشور است.

دانش‌بنیان‌های می‌توانند اطلاعات را در سه حوزه صنعت هوشمند، سلامت هوشمند و توسعه حسگرهای محوری اینترنت اشیا به دبیرخانه این فراخوان تا 12 مهرماه امسال ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://ictc.isti.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-22 14:07

افزودن دیدگاه جدید