کد مطلب: 

249148
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

راهکار به روز بودن در حوزه‌ی تکنولوژی، ورود به بازارهای بین المللی است/ ورود تولیدکنندگان داخلی به بازارهای کشورهای همسایه ضروری است/ تولیدکنندگان برای ورود به بازارهای بین‌المللی، رقابت‌های منفی را کنار بگذارند

در پی برپایی پاویون اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در نمایشگاه اختصاصی تخصصی آب، برق، مخابرات و خدمات فنی و مهندسی ایران در افغانستان؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: وقتی در عرصه بازارهای بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم آن‌وقت ملزم به رقابت خواهیم بود. امکان ورود به بازار بین‌المللی هم وجود دارد اگر حاضر باشیم خدمات را در کلاس بین‌المللی ارائه کنیم.
راهکار به روز بودن در حوزه‌ی تکنولوژی، ورود به بازارهای بین المللی است/ ورود تولیدکنندگان داخلی به بازارهای کشورهای همسایه ضروری است/ امکان ورود به بازار بین‌المللی با کنار گذاشتن رقابت‌های منفی بین تولیدکنندگان میسر است

به گزارش سیتنا، نخستین نمایشگاه اختصاصی تخصصی آب، برق، مخابرات و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، اول تا سوم مهر ماه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با حمایت واقعی صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان در پرداخت ۸۰ درصد هزینه های نمایشگاهی، در کابل برگزار می شود.

در این نمایشگاه، اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران(مپتا) به عنوان تخصصی‌ترین تشکل صادراتی حوزه ICT جمهوری اسلامی ایران حضور دارد و توانمندی‌های اعضای خود را به بازدیدگنندگان در این نمایشگاه ارایه می‌کند که یکی  از اهداف حضور اتحادیه  در این نمایشگاه ، توسعه و افزایش سهم بازار جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در کشور‌های هدف است.

در همین راستا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر  ضرورت ورود تولیدکنندگان داخلی به بازارهای بین المللی به ویژه کشورهای همسایه، اظهار کرد: وقتی در عرصه بازارهای بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم آن‌وقت ملزم به رقابت خواهیم بود. امکان ورود به بازار بین‌المللی هم وجود دارد اگر حاضر باشیم خدمات را در کلاس بین‌المللی ارائه کنیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه راهکار به‌روز بودن در حوزه تکنولوژی، ورود به بازار بین‌المللی است، گفت: نباید تولید داخلی ما به بازار داخلی بسنده کند و تا زمانی که طرز فکر ما این باشد نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه آب، برق و مخابرات و خدمات فنی و مهندسی ایران در افغانستان، گفت: برای تمامی تولیدکنندگان داخلی در حوزه مخابرات و به طور کلی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در قالب پاویون اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، آروزی موفقیت دارم و از تمام فعالان این عرصه که با وجود شرایط سخت اقتصادی و حساسیت های کرونایی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد تا بتوانند تولیدات و خدمات خود را به بازار کشور دوست و همسایه عرضه کنند تشکر کرده و  آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم ثمرات خوبی برای کشورمان به همراه داشته باشد.

آذری جهرمی اظهار کرد: وقتی در عرصه بازارهای بین‌المللی حضور پیدا می‌کنیم آن‌وقت ملزم به رقابت خواهیم بود. امکان ورود به بازار بین‌المللی هم وجود دارد اگر حاضر باشیم خدمات را در کلاس بین‌المللی ارائه کنیم. پس مسئله تداوم تحقیق و توسعه و به روز رسانی می‌تواند حیات تولید داخل ما را تضمین کند.

وزیر ارتباطات و فناوری  اطلاعات  در عین حال بیان کرد: شرکت‌های خارجی همواره در خدمات پس از فروش می‌گویند حق با مشتری است، ولی خدمات پس از فروش شرکت‌های ایرانی از کیفیت لازم برخوردار نیست که باید در این زمینه  فرهنگ‌سازمانی ارتقا یافته و  توجه ویژه ای به فرهنگ خدمات پس از فروش داشته باشیم.

وی  با بیان اینکه در صنعت مخابرات، دانش فنی کافی برای تولید داخلی داریم تاکید کرد : ما نیز  موضوع تولید داخل را هم از بعد اقتصاد مقاومتی، هم از بعد اسناد بالادستی و سند کلان شبکه ملی اطلاعات و هم از دید اقتصادی مردم مورد توجه قرار داده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به تولیدکنندگان گفت: اگر می‌خواهید بازار را به دست آوردید، یکدیگر را تخریب نکنید و به اصول اخلاقی پایبند باشید. رقابت منفی بین تولیدکنندگان باید کنار گذاشته شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-19 16:06

افزودن دیدگاه جدید