کد مطلب: 

248934
رییس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت مخابرات با سندیکای صنعت مخابرات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات:

سیستم مخابرات دچار تأخر است/ در سرمایه‌گذاری‌های ثابت و موبایل عدم توازن وجود دارد/ سرمایه‌گذاری در حوزه شبکه ثابت کشور در اولویت قرار می‌گیرد/ اگر سهامداران شرکت‌های مخابراتی به تعهداتشان در زمان مقرر عمل کنند، شاهد جهش‌های موثری خواهیم بود

رییس مرکز ملی فضای مجازی، گفت: تاخیر شبکه ثابت باید جبران شود تا این شبکه تکمیل‌کننده شبکه موبایل کشور باشد، زیرا بخش عمده نیازهای ارتباطی کشور از لحاظ پهنای باند و لایه دسترسی باید قاعدتا روی شبکه ثابت باشد.
سیستم مخابرات دچار تأخر است/ در سرمایه‌گذاری‌های ثابت و موبایل عدم توازن وجود دارد/ سرمایه‌گذاری در حوزه شبکه ثابت کشور در اولویت قرار می‌گیرد/ اگر سهامداران شرکت‌های مخابراتی به تعهداتشان در زمان مقرر عمل کنند، شاهد جهش‌های موثری خواهیم بود

به گزارش خبرنگار سیتنا، امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت مخابرات ایران با سندیکای صنعت مخابرات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات با حضور سیدابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی، سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای بومی شبکه ملی اطلاعات در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

فیروزآبادی در این مراسم با بیان اینکه در مرکز ملی فضای مجازی معتقدیم سیستم مخابرات دچار تأخر است، گفت: تاخیر شبکه ثابت باید جبران شود تا این شبکه تکمیل‌کننده شبکه موبایل کشور باشد، زیرا بخش عمده نیازهای ارتباطی کشور از لحاظ پهنای باند و لایه دسترسی باید قاعدتا روی شبکه ثابت باشد.

وی با اشاره به کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه شبکه ثابت بیان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری‌های ثابت و موبایل یک عدم توازن وجود دارد و مشابه سرمایه‌گذاری‌هایی که در شبکه موبایل انجام شده، در شبکه ثابت صورت نگرفته است. توافق امروز در این راستاست که سرمایه‌گذاری در حوزه شبکه ثابت کشور در اولویت قرار گیرد و برای این کار لازم است بودجه مناسبی از طریق تلاش‌های سهام‌دارها برای این کار تعیین شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در شرایط تحریم مجبوریم تجهیزات لازم شبکه را از محصولات داخلی تهیه کنیم، اظهار کرد: این یک اجبار خوب است و ما در سطح مناسبی از تکنولوژی هستیم؛ سیستم‌های خوبی در حوزه انتقال، المان‌های اکتیو شبکه و سوییچ داریم و در تمام این حوزه‌ها در آستانه جهش هستیم. البته یک نقطه‌ضعف در قرارداد شرکت‌ها وجود دارد که آن عدم پایبندی به تاریخ مقرر در قراردادهاست و اگر سهامداران شرکت‌های مخابراتی به تعهداتشان در زمان مقرر عمل کنند، شاهد جهش‌های موثری خواهیم بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-15 12:35

افزودن دیدگاه جدید