کد مطلب: 

248683

اخاذی از دختر نوجوان با سوء استفاده از عکس های پروفایل

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی فردی که با سوء استفاده از عکس های پروفایل دختر نوجوان، قصد اخاذی از وی را داشت، خبرداد.
اخاذی از دختر نوجوان با سوء استفاده از عکس های پروفایل

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد با اعلام این خبر گفت: پدر دختر نوجوانی ضمن مراجعه به این پلیس مدعی شد، فرد ناشناسی در شبکه‌ اجتماعی تلگرام با سوء استفاده از تصاویر پروفایل دخترش اقدام به تهدید وی کرده و قصد اخاذی از دختر وی را داشته است. 

این مقام انتظامی ادامه داد: پدر شاکیه در ادامه اظهارات خود بیان داشت، فرد مجرم پس از تغییر و دستکاری عکس های دخترش با نرم افزار فوتوشاپ و ارسال آنها برای دخترش، وی را تهدید به انتشار آن عکسها کرده و قصد اخاذی داشته است.

این مقام مسئول افزود: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری و با بررسی مدارک و مستندات شاکی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد و در اظهارات اولیه انگیزه خود را مالی عنوان کرد.

سرهنگ ابوطالبی هشدار داد: معمولاًدر فضای مجازی، جزئی‌ترین اطلاعات از نظر کاربران بی‌ارزش و کم اهمیت می‌باشد و همین بی‌ارزش قائل شدن اطلاعات از سوی کاربران، زمینه سواستفاده‌های مجرمان سایبری از این اطلاعات را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یک فضای اشتراکی است ، بیان داشت: عکس شخصی و خانوادگی که از سوی کاربر بر روی پروفایل یا صفحات اجتماعی بارگذاری می‌شود، به راحتی می‌تواند از سوی مجرمان سایبری مورد سوءاستفاده قرار گرفته و برای کاربر مشکلات فراوان ایجاد کند.از این رو محل مناسبی برای انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران نیست.

رئیس پلیس فتا استان یزد به شهروندان توصیه کرد: از ارسال و انتشار اطلاعات شخصی در فضای مجازی خودداری کنند و به هویت ها در شبکه های اجتماعی براحتی اعتماد نکنند. هم چنین در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی  و یا نیاز به دریافت مشاوره مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-09-10 08:04

افزودن دیدگاه جدید