کد مطلب: 

248581

تسهیلات سرمایه در گردش به کمک دانش‌بنیان‌ها می‌آید

سرمایه در گردش موضوعی است که در بسته متنوع حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار دارد. شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق، همیشه طرح‌های جدید و مبتکرانه‌ای عرضه می‌کنند که برای رسیدن به مرحله تولید و تجاری‌سازی نیاز به تامین سرمایه دارد.
تسهیلات سرمایه در گردش به کمک دانش‌بنیان‌ها می‌آید

به گزارش سیتنا، همچنین خرید مواد اولیه و هزینه‌های جاری نیز، نیازمند یک منبع مالی، تحت عنوان «سرمایه در گردش» است که از طریق تسهیلات تامین می‌شود. «سرمایه در گردش» در تعریف به نقدینگی عملیاتی شرکت و بنگاه تجاری اطلاق می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز برای امور مختلفی مانند خرید تجهیزات، مواد اولیه، تعمیرات اساسی و دیگر موارد نیازمند مبلغی مشخص تحت عنوان سرمایه در گردش هستند.

این شرکت‌ها همچنین ممکن است نیاز داشته باشند تا فرایند تولید یک محصول را ارتقاء بخشند و یا یک طرح فناورانه را تجاری‌سازی کنند. صندوق نوآوری و شکوفایی برای رفع این مشکل تسهیلاتی تحت عنوان «سرمایه در گردش» عرضه کرده است.

نرخ بسته تسهیلات ویژه «سرمایه در گردش» 11 درصد تعیین شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان دریافت کننده این تسهیلات، 24 ماه وقت دارند تا این تسهیلات را پرداخت کنند. این زمان شامل مهلت تنفس  هم می‌شود. این تسهیلات برای موارد مشخصی پرداخت می‌شود. برای مثال تسهیلات سرمایه در گردش به عنوان کمک برای تامین بخشی از هزینه‌های اجرای قراردادهای جاری مرتبط با محصول دانش‌بنیان، پرداخت می‌شود.

همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای تامین هزینه بخشی از تولید سالانه محصولات دانش‌بنیان شرکت، درخواست کنند که به آنها تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شود.

این تسهیلات به صورت یکجا پرداخت نمی‌شود. کارشناسان با ارزیابی طرحی که تسهیلات برای آن پرداخت شده است، مراحل مختلف پیشرفت این طرح را ارزیابی می‌کنند و متناسب با پیشرفت طرح، یک قسمت از کل مبلغ تسهیلات را چرداخت می‌کنند. همچنین متقاضیان استفاده از این تسهیلات باید یک طرح مشخص ارائه دهند، این طرح باید در کاربرگ تخصصی صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه شود و تمام زوایای عملیات اجرایی اعم از مسائل فنی، مسائل مرتبط با بازار محصول دانش‌بنیان و همچنین مسائل مالی را شامل شود.

در نخستین درخواست شرکت برای برخورداری از این طرح، تا سقف 80 درصد سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت برای تولید، پرداخت می‌شود. اما در تسهیلات بعدی که به متقاضی پرداخت می‌شود، 100 درصد مبلغ مورد نیاز شرکت به عنوان سرمایه در گردش پرداخت می‌شود. اظهارنامه مالیاتی یا صورت‌های مالی 3 سال گذشته، اسناد فروش گذشته و فعلی و همچنین شرح دارایی‌ها، مانند دارایی‌های که شرکت برای تولید محصول خریداری کرده و یا اجاره کرده است، بخشی از مدارکی است که برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش ارائه می‌شود.

متقاضیان علاقه‌مند به برخورداری از این تسهیلات و دیگر طرح‌های حمایتی عرضه شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانند به سایت این صندوق مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-08 10:52

افزودن دیدگاه جدید