کد مطلب: 

248577

سه نقشه راه، حمل‌ونقل هوشمند را توسعه می‌دهند

حمل‌ونقل صنعتی است که توسعه آن در گرو همکاری‌های مشترک است. اینکه بخش خصوصی و دولتی در کنار هم قرار گیرند و برنامه‌ها خود را با هم در یک مسیر تعریف کنند. سه نقشه راه برای توسعه این صنعت در کشور هم با همین هدف تعریف شده است.
سه نقشه راه، حمل‌ونقل هوشمند را توسعه می‌دهند

به گزارش سیتنا، چند صباحی است که همکاری‌ها میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان‌های مرتبط با حوزه حمل‌ونقل در کشور بیشتر شده است. همکاری‌هایی از جنس فناوری و نوآوری که قرار است با حمایت‌های دولتی و با کمک دانش‌بنیان‌ها محقق شود.

در همین راستا هم تاکنون سه نقشه راه در حوزه‌های جاده‌ای ریلی و دریایی تعریف شده است که به زودی به سازمان‌ها و نهادهای مرتبط اعلام خواهد شد. این کار هم هدفی جز توسعه حمل‌ونقل هوشمند در کشور را دنبال نمی‌کند.

وبیناری تخصصی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان توسعه سامانه‌های مدیریت هوشمند ناوگان FMS برگزار شد که در این رویداد، شهاب خدامرادی مسوول هوشمندسازی ستاد با اشاره به اهمیت توسعه این ناوگان در کشور، گفت: این مهم یکی از اولویت‌های ستاد در سال جاری است. با توجه به استفاده گسترده از این ناوگان باید از سامانه مدیریت هوشمند استفاده کنیم.

به گفته وی، این کار به کاهش تلفات، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و غیره می‌انجامد. در حال حاضر بیش از 20 میلیون خودرو در کشور در این حوزه فعال است.

FMS چیست؟

این سامانه کمک بزرگی برای مدیران شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که از تعداد بالای خودرو و وسیله نقیله استفاده می‌کنند. آنها با کمک سامانه FMS می‌توانند لحظه به لحظه اطلاعات دقیق و کاملی از موقعیت فعلی، مسیر حرکت، زمان و تعداد توقف‌ها، انحراف از مسیر و میزان مصرف سوخت خودروهای سازمانی خود دریافت کنند.

این سیستم متشکل از مجموعه‌ای از دستگاه های موقعیت یاب (GPS) است که روی خودروها نصب می‌شود و اطلاعات جغرافیایی را از ماهواره‌ها دریافت کرده و به پنل مربوطه که در اختیار کاربر قرارگرفته

این سیستم متشکل از مجموعه‌ای از دستگاه‌های موقعیت‌یاب (GPS) است که روی خودروها نصب می‌شود و اطلاعات جغرافیایی را از ماهواره‌ها دریافت و به پنل مربوطه که در اختیار کاربر قرارگرفته است، ارسال می‌کند. کاربر مربوطه می‌تواند با استفاده از پنل کاربری تمامی اطلاعات و گزارش‌ها را در فرمت‌های مختلف به‌صورت اکسل، نموداری و غیره دریافت، بررسی و استفاده کند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با توجه به گستردگی این حوزه در کشور، در تلاش است تا زیرساخت‌های فناورانه ایجاد سیستم مدیریت هوشمند ناوگان FMS را با کمک دانش‌بنیان‌ها در کشور ایجاد و آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

در این وبینار تخصصی بازیگران حوزه حمل‌ونقل مانند نمایندگانی از ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان ملی استاندارد ایران، مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، شرکت کنترل ترافیک تهران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه علم و صنعت و جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-08 10:27

افزودن دیدگاه جدید