کد مطلب: 

248374
آذری جهرمی در پاسخ به شایعه‌ی کسر هزینه برای سرویس رومینگ بین الملل:

فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل هیچ هزینه ای برای مشترک ندارد/ دستگاه‌های مربوطه، شبکه‌های پخش شایعه در شبکه های اجتماعی را شناسایی کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح موضوع کسر هزینه برای فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل برای مشترکین را یک دروغ شاخدار عنوان کرد و به مردم اطمینان داد که چنین چیزی صحت ندارد.
فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل هیچ هزینه ای برای مشترک ندارد/ دستگاه‌های مربوطه، شبکه‌های پخش شایعه در شبکه های اجتماعی را شناسایی کنند

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مطرح شدن شایعه فعال کردن اجباری سرویس رومینگ توسط اپراتورها و کسر مبالغی از حساب مردم، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، پاسخ داد.

وی در ابتدا در پاسخ به سوال رومینگ بین الملل چیست؟ به قابلیت فعال شدن سیم کارت مشترک در کشور مقصد اشاره کرد و گفت: تماس گرفتن و  استفاده از اینترنت در حالت رومینگ بین الملل بسیار گران است و بیشتر برای تجار کاربرد دارد.

آذری جهرمی درباره اینکه رومینگ بین الملل بدون برقرار تماس یا استفاده از اینترنت برای مشترک هزینه دارد؟ نیز توضیح داده: خیر، فعال شدن سیم کارت شما در شبکه کشور مقصد، بدون تماس، هیچ هزینه ای برای شمار ندارد.

وی با اشاره به اینکه سرویس رومینگ هم اکنون به صورت پیش فرض برای تمام مشترکین فعال شده است، افزود: اگر مشترکی از کشور خارج نشود هیچگونه هزینه اضافی برای وی محاسبه نمی شود و این خبر که فعال کردن رومینگ مشترکین هزینه ای دارد شایعه بیش نیست.

وزیر ارتباطات درباره غیرفعال کردن خدمات رومینگ توسط مشترکین نیز، گفت: مشترکین در صورت تمایل می توانند این سرویس را در داخل کشور غیر فعال کنند و در صورت سفر به خارج کشور قبل از سفر می توانند اقدام به فعال سازی خدمات رومینگ سیم کارت خود کنند در غیر این صورت سیم کارت آنان در خارج کشور غیر فعال می شود.

وی در ادامه این مطلب اضافه کرد: به شهروندان نقاط مرزی کشور توصیه می شود به دلیل اینکه ناخواسته در معرض شبکه موبایل کشورهای همسایه قرار می گیرند، برای جلوگیری از رومینگ اجباری و برقراری تماس به صورت رومینگ بین الملل ناخواسته، این سرویس را بر روی سیم کارت های خود غیرفعال کنند.

آذری جهرمی درباره دلایل و عاملین پخش چنین شایعاتی نیز، تصریح کرد: یا این موضوع در مناطق مرزی کشور مطرح شده و سپس به در سایر مناطق نیز منتشر شده است و احتمال دوم این است که یک شبکه پخش شایعه در شبکه های اجتماعی با هر هدف ممکن در کشور فعال شده که به اطلاعات اپراتورها دسترسی پیدا کرده اند و با پخش شایعه، عکس العمل مردم و در نتیجه قدرت پخش شایعه را با تعداد کدهای دستوری غیر فعال سازی رومینگ بین الملل شماره گیری شده ارزیابی می کنند که در صورت صحت احتمال دوم، دستگاه های مربوطه برای شناسایی این شبکه ها باید اقدام کنند.

وی در پایان این مطالب تاکید کرده که اطمینان می دهیم که نسبت به حق الناس حساس هستیم و فعال بودن سرویس رومینگ بین الملل برای سیم کارت شما، مادامی که به مسافرت خارج از کشور نرفته اید و تماسی برقرار یا از اینترنت سیمکارت خود استفاده نکرده اید، هیچ هزینه ای برای شما ندارد و این شایعه یک دروغ شاخدار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-02 10:29

افزودن دیدگاه جدید