کد مطلب: 

248358

سامانه ثبت اجتماعی پاسخ به شوک‌های اقتصادی و بلایای طبیعی ایجاد شود

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت ایجاد سامانه ثبت اجتماعی برای ایجاد یک نظام حمایت های اجتماعی و پاسخ به شوک های اقتصادی و طراحی آگاهانه مداخلات کاهش خطر بلایا تاکید کرد.
سامانه ثبت اجتماعی پاسخ به شوک‌های اقتصادی و بلایای طبیعی ایجاد شود

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، علی حسین شهریور، در نشست «بررسی حمایت سازمان ملل متحد در آمادگی و پاسخ به بحران» با اشاره به ضرورت پاسخ به واکنش های آسیب دیدگان از بلایای طبیعی به ویژه مشکلات معیشتی، فشارهای روحی و اختلات روانی ناشی از بلایا خواستار توجه بیشتر و پررنگ شدن ارایه خدمات ویژه در سند خط مشی گروه مدیریت بحران 2021-2020 شد.

وی با استقبال از خط مشی کارگروه مدیریت بحران، بر لزوم ارایه خدمات مشاوره ای به گروه های جمعیتی خاص از جمله کودکان، زنان، سالمندان و افراد دارای معلولیت که بر اثر بروز این گونه بلایا دچار افسردگی، غم، اندوه و نا امیدی می شوند تاکید نمود.

شهریور همچنین خواستار توجه به احیای معیشت آسیب دیدگان ناشی از بحران ها شد و کمک به احیای مشاغل قبلی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در مناطق بحرانی را از اقدامات موثر برای تامین معیشت بر شمرد.

وی از آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای همکاری و اجرای برنامه های مشترک با دفاتر سازمان ملل متحد در ایران در این رابطه خبر داد.

در این نشست که با حضور نمایندگان دفاتر سازمان ملل متحد در ایران برگزار شد خط مشی کارگروه مدیریت بحران برای سال 2020 الی 2021 میلادی بررسی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-01 14:59

افزودن دیدگاه جدید