کد مطلب: 

248258

اوضاع تامین نیازهای اساسی و ارزی کشور از زبان همتی

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه نیازهای اساسی کشور به نحو مطلوبی تامین شده و نیازهای ارزی هم از طریق بانک مرکزی و سامانه نیما در حال تامین است، گفت: علی‌رغم افت درآمدهای حاصل فروش نفت، با کمک صادرکنندگان تامین ارز برای برای کالاهای ضروری و مواد اولیه نیز در جریان است‌.
اوضاع تامین نیازهای اساسی و ارزی کشور از زبان همتی

به گزارش سیتنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی، اظهار کرد: تلاش مداوم برای ایجاد بی‌ثباتی در بازارهای پولی و ارزی کشور از سوی آمریکا و همدستان او تازگی ندارد. هدف همه این اقدامات به خصوص در یکسال اخیر، ایجاد انتظارات منفی در مردم برای زانو درآوردن اقتصاد کشور بوده است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه این فشارها مشکلات و سختی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است اما به طور قطع نتوانسته به اهداف اصلی خود برسد. با تدابیر انجام شده، القای انفجار نقدینگی و ابر تورم از طریق تحریک انتظارات نیز، با ناکامی مواجه شده است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی افزایش موقتی نرخ تورم در ماه‌های ابتدایی سال که عمدتا ناشی از شیوع کرونا و تحریک انتظارات بود، با اقداماتی که در حال انجام است، کنترل شده است. تلاش جدی برای نیل به هدف تورمی اعلام شده، انجام و استمرار خواهد داشت.

همتی ادامه داد: نیازهای اساسی کشور به نحو مطلوبی تامین شده و نیازهای ارزی هم از طریق بانک مرکزی و سامانه نیما در حال تامین است. همچنین علی‌رغم افت درآمدهای حاصل فروش نفت، با کمک صادرکنندگان تامین ارز برای برای کالاهای ضروری و مواد اولیه در جریان است‌.

وی در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی برنامه‌های خود را براساس ادامه تحریم‌های آمریکا تنظیم کرده است و این اطمینان را داریم که نفس‌های پایانی تحریم‌ها و دولت فعلی آمریکا نیز، نمی‌تواند به برنامه‌های ما در حفظ پایداری بازارها آسیب برساند. بانک مرکزی این اولویت خود را بر تقویت ثبات و جلوگیری از نوسانات ناشی از سفته‌بازی و کمک به پایداری و شکوفایی اقتصاد و تولید قرار داده است و با رشد مستمر متغیرهای کلان اقدامات ضروری در بازارهای پول و ارز را انجام خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-28 22:14

افزودن دیدگاه جدید