کد مطلب: 

248165

بازهم انتقام، بازهم در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مرد جوانی که اقدام به انتشار تصاویر همسر سابق خود در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.
بازهم انتقام، بازهم در فضای مجازی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه خانمی 23 ساله به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام که موجب در خطر بودن آبرو و سلب آسایش وی شده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در تحقیقات اولیه خود عنوان کرد از مدت‌ها قبل شخص ناشناسی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر خصوصی‌ام را به قصد تهدید و تخریب بنده برای همسرم ارسال می‌ کرد که این موضوع در حال حاضر با تهدید و اخاذی در حال ادامه است.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و با انجام اقدامات فنی پلیسی متهم که همسر سابق شاکیه بود با هماهنگی مقام قضایی  دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

این مقام مسئول به کاربران هشدار داد: سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع ترین جرایمی است که این روزها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می دهد، انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران، بدون رضایت آن‌ها‌، اغلب موجب هتک حرمت افراد شده است و باعث جریحه‌دار شدن اعتماد آن‌ها شده است لذا هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس 07121827805 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-26 07:18

افزودن دیدگاه جدید