کد مطلب: 

248136

مسیر صادرات دانش‌بنیان‌ها هموار می‌شود

با راه‌اندازی مراکز شتاب‌دهی صادرات در کشور، مسیر صادرات دانش‌بنیان‌ها هموار می‌شود. این مراکز فضایی برای جذب و حمایت از ایده‌های صادرات‌محور و ایده‌هایی که در مسیر توسعه و کمک به صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان توسط ایده‌پردازان فعالیت می‌کنند، هستند.
مسیر صادرات دانش‌بنیان‌ها هموار می‌شود

به گزارش سیتنا، ایده‌های صادراتی در مراکز شتاب‌دهی مستقر می‌شوند و از امکانات مرکز و حمایت‌های بذری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده می‌کنند. این کار در نهایت ایده‌ها را به استارتاپ‌های صادراتی تبدیل و مسیر ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای بین‌المللی را تسهیل می‌کند.

تهران هم پذیرای نخستین مرکز شتاب‌دهی صادرات در کشور شد. این شعبه با همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران افتتاح شد و راه‌اندازی سه شعبه دیگر در 3 استان کشور هم در دست بررسی است.

در این همکاری مشترک تامین فضا توسط اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران انجام می‌شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از تجهیز و بهره‌برداری مراکز حمایت خواهد کرد.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: از سوی دیگر این مراکز قرار است مکانی برای استقرار شرکت‌ها، کارگزاران و مجموعه‌های خدمات‌دهنده به شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

به طور مثال کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، صندوق توسعه صادرات، بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات ایران، سایر صندوق‌های پژوهش و فناوری فعال در حوزه تامین مالی، شرکت‌های فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ و شرکت‌های فعال حوزه تحقیقات بازار می‌توانند ضمن استقرار در این مراکز به شرکت‌های دانش‌بنیان خدماتی برای تسهیل مسیر توسعه صادرات ارائه کنند.

برگزاری نشست‌های تجاری بین شرکت‌های ایرانی و طرف‌های خارجی در محل این مراکز شتاب‌دهی صادرات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی، ارائه خدمات منتورینگ و مشاوره توسط شبکه تجار و بازرگانان اتاق به شرکت‌های دانش‌بنیان هم از دیگر خدمات ارائه شده در این مراکز است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-25 10:11

افزودن دیدگاه جدید