کد مطلب: 

248108

یاری به سالمندان با ابزار فناوری

همکاری‌های مشترک میان ستاد توسعه علوم شناختی و سازمان بهزیستی کشور در حوزه سالمندی گسترش می‌یابد تا ابزار فناوری به یاری سالمندان آید.
یاری به سالمندان با ابزار فناوری

به گزارش سیتنا، حوزه سالمندی و ارتقا و بهبود افراد سالمند یکی از موضوعات مورد توجه ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. پس با حمایت ستاد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهزیستی قرار است  برای ارتقاء و توانبخشی کارکردهای شناختی سالمندان، «بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی» در سال جاری تهیه، تدوین و به صورت مجازی عملیاتی ‌شود.

در همین راستا نیز نشستی با حضور مدیران ارشد ستاد و سازمان بهزیستی کشور، راه‌های همکاری مشترک درحوزه سالمندی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سید کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور توسعه علوم شناختی در این نشست تشکیل کارگروه تخصصی مشترک میان ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بهزیستی برای کمک به حوزه سالمندی را مورد تأکید قرار داد.

همچنین محمد تقی جغتایی مشاور ستاد توسعه علوم شناختی در امور آموزش نیز در این جلسه حفظ و ارتقای توانمندی‌های شناختی در میان افراد جامعه بویژه سالمندان را ضروری دانست و خواستار تلاش‌های گسترده برای بهبود کارکردهای شناختی این حوزه در دوران سالمندی شد.

البته برگزاری چالشی با عنوان «توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی» نیز یکی از دیگر اقداماتی است که با حمایت ستاد برگزار می‌شود. افزایش سرمایه‌ شناختی جامعه، پیشگیری و کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی از اهداف این رویداد است و علاقمندان تا بیستم شهریور ماه سال جاری برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-24 13:44

افزودن دیدگاه جدید