کد مطلب: 

248017
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

سامانه‌ی املاک و اسکان، بزرگترین ابزار برنامه‌ریزی برای سیاست‌گذاری در حوزه‌ی مسکن است/ با پالایش اطلاعات، لیست مالکان خانه‌های خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهیم/ ۴۵ درصد ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی شده، خالی از سکنه هستند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، گفت: بعد از ارسال اولین پیامک‌ها برای مالکان خانه‌های خالی به مرور با بازگشت و پالایش اطلاعات، نخستین لیست مالکانی که دارای خانه‌های خالی هستند را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهیم.
سامانه‌ی املاک و اسکان، بزرگترین ابزار برنامه‌ریزی برای سیاست‌گذاری در حوزه‌ی مسکن است/ با پالایش اطلاعات، لیست مالکان خانه‌های خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهیم/ ۴۵ درصد ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی شده، خالی از سکنه هستند

به گزارش سیتنا، محمود محمودزاده، افزود: سامانه املاک و اسکان کشور در شرایط فعلی بیشتر در حوزه مسکن کار می‌کند، اما با اصلاح قانون ان در مجلس، از حوزه مسکن خارج و شامل سایر کاربرد‌ها می‌شود.

وی گفت: تاکنون در زمینه اسکان و املاک بانک اطلاعاتی نداشتیم و در برنامه ریزی برای حوزه مسکن دچار مشکل بودیم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: سامانه املاک و اسکان کشور بزرگترین بازخوردش در برنامه ریزی حوزه مسکن این است که نیاز‌های واقعی مسکن چه در زمینه خرید و فروش و چه حوزه اجاره را برای برنامه‌ریز و سیاستگذار شناسایی کند.

وی گفت: اطلاعاتی که از دستگاه‌های مختلف می‌گیریم در نهایت در این بانک اطلاعاتی تکمیل می‌شود و در چارچوب ضوابط قانون گذار این قابلیت برای به اشتراک گذاشتن بخش‌های دیگر که به این اطلاعات نیاز دارند هم وجود خواهد داشت.

محمودزاده افزود: سامانه املاک و اسکان کشور به عنوان یک بانک اطلاعاتی پایه در کشور مشخص می‌کند هر زمین و ساختمان با هر نوع کاربری چه نوع مالکیتی دارد و این بزرگترین ابزار برنامه‌ریزی برای ما است و سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: بعد از ارسال اولین پیامک‌ها برای مالکان خانه‌های خالی به مرور با بازگشت و پالایش اطلاعات، نخستین لیست مالکانی که دارای خانه‌های خالی هستند را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: در نهایت با استفاده از دسترسی مستقیمی که برای این سازمان ایجاد می‌شود این کار به طور دائم ادامه دارد و هر زمانی که خرید و فروش صورت می‌گیرد یا ساخت و سازی انجام می‌شود اطلاعات آن وارد سامانه خواهد شد تا در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

محمودزاده گفت: شناسایی اطلاعات مالکین خانه‌های خالی از بهمن ماه پارسال شروع شده و هم اکنون حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را شناسایی کرده‌ایم و حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از این واحدها خالی از سکنه بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اولویت تهران، کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها بود از این شهر‌ها شروع کردیم و به مرور سایر مناطق کشور هم به این سامانه اضافه خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-21 12:32

افزودن دیدگاه جدید