کد مطلب: 

247992

باند کلاهبرداران اینترنتى در مشهد متلاشی شد

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایى و دستگیرى عوامل باند کلاهبردارى اینترنتى در مشهد خبر داد و گفت: متهمان با درج آگهى در سایت هاى واسطه گر اینترنتى در سراسر کشور طعمه هاى خود را پیدا کرده و به هدف شوم کلاهبردارانه خود دست مى یافتند.
باند کلاهبرداران اینترنتى در مشهد متلاشی شد

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانى پلیس، سرهنگ " جواد جهانشیری " رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت: با ارجاع شکوائیه شهروند اصفهانى از سوى دادسراى رسیدگى به جرایم رایانه اى به پلیس فتا مشهد رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوى قرار گرفت.

سرهنگ " جواد جهانشیری " ادامه داد: با اخذ اظهارات شاکى مشخص شد موضوع کلاهبردارى از شاکى مرتبط با آشنایى و خرید بیل مکانیکى وى از سایت دیوار در مشهد بوده است.

این مقام مسئول افزود: شاکى براى رویت بیل مکانیکى پس از برقرارى ارتباط با فرد آگهى دهنده اقدام به مراجعه به مشهد کرده و پس از رویت بیل مکانیکى در یکى از باغ هاى مشهد، طى سه فقره وجه سه میلیارد و پنجاه میلیون ریالى را به حساب هاى اعلام شده واریز و هنگام تحویل بیل متوجه مى شود نه تنها بیل مکانیکى به نام فروشنده نیست بلکه از سمت فروشنده تهدید به عدم پیگرى درخواست خودرو سنگین خریدارى شده مى شود.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به ادله موجود در پرونده متهم توسط کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوى مورد شناسایى قرار گرفت و با هماهنگى قضایى در محل اختفاى خود  به همراه همدستان و ادله دیجیتالى جرم دستگیر و به مکان پلیس فتا استان منتقل شدند.

وی ادامه داد: متهم 33 ساله سابقه دار به همراه یک زن و سه مرد از اعضاى این باندکلاهبردارى با جعل اسناد دولتى و مدارک هویتى اقدام به دریافت دسته چک هاى متعدد از بانکهاى مختلف با هویت غیر می کردند و با درج آگهى در سایت هاى واسطه گر اینترنتى نظیر دیوار و شیپور در سراسر کشور طعمه هاى خود را پیدا کرده و به هدف شوم کلاهبردارانه خود دست مى یافتند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا علاوه بر کشف 86 فقره سیم کارت ،16 گوشى تلفن همراه و 4 تبلت، تعدادى فشنگ جنگى و یک قبضه اسلحه نیز از متهمان کشف و ضبط کردند و مجرمان به همراه پرونده جهت تعیین تکلیف نهایى به دادسرا اعزام شدند.

سرهنگ " جواد جهانشیری " به کاربران فضاى سایبرى توصیه کرد: فضاى سایبرى فرصت زیادى را در رابطه با ایجاد بازار پر رونق خرید و فروش ایجاد مى کند اما استفاده آگاهانه کاربران خطر سوءاستفاده و کلاهبردارى را از بین خواهد برد لذا کاربران فضاى سایبرى بویژه کاربران سایت هاى واسطه گر اینترنتى نظیر دیوار و شیپور هرگز تطمیع وسوسه خرید هیجانى و زیر قیمت بازار در این سایت ها نشده و تا قبل از احراز اصالت کالا و مالکیت عامل فروش یا خریدار اقدام به واریز بیعانه و یا تحویل کالا نکنند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی خاطر نشان کرد: کاربران و شهروندان گرامى جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه فضاى سایبرى مى توانند به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه و هرگونه نقطه نظر خود را جهت ارائه خدمات بهتر از سوى کارشناسان فضاى سایبرى درج نمایند و همزمان پاسخ  سوالات خود را توسط کارشناسان برخط دریافت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-20 22:39

افزودن دیدگاه جدید