کد مطلب: 

247977

شبکه شاد و ارائه آموزش بر بستر مجازی نقطه عطف آموزش کشور است

وزیر آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: شبکه آموزشی شاد و ارائه آموزش بر بستر مجازی به‌عنوان یک نقطه عطف در آموزش کشور محسوب می‌شود.
شبکه شاد و ارائه آموزش بر بستر مجازی نقطه عطف آموزش کشور است

به گزارش سیتنا، محسن حاجی میرزایی در گفتگوی تلفنی با دست اندرکاران برنامه «سلام صبح بخیر ایران» در خصوص شرایط آموزش کشور در سال جدید تحصیلی اظهار کرد: بر طبق آنچه از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ‌ شده، موظف به برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری در مناطق سفید، نیمه‌حضوری در مناطق زرد و غیرحضوری در مناطق قرمز کشور هستیم، بنابراین برنامه آموزشی سال تحصیلی1400-1399 را در سه سناریوی مجزا طراحی و به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان و مناطق ابلاغ کردیم.

حاجی میرزایی افزود: تلاش آموزش‌وپرورش برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری می‌باشد و معتقدیم یادگیری در کلاس‌های حضوری بسیار بیشتر از دوره‌های غیرحضوری است ولی ناگزیر به برگزاری کلاس مجازی در مناطق قرمز ازنظر شیوع کرونا هستیم. بنابراین برای این مناطق آموزش را تنها از طریق مجازی یعنی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) و برنامه‌های آموزشی تلویزیونی ارائه خواهیم کرد.

آموزش در بستر فضای مجازی و شبکه شاد راهی برای گسترش عدالت آموزشی

وی در خصوص ارائه آموزش و گسترش عدالت آموزشی گفت: وظیفه آموزش‌وپرورش ارائه آموزش به تمام افراد لازم التعلیم در کشور است و همکاران ما در این مورد تلاش‌های زیادی کردند. آموزش در بستر فضای مجازی و شبکه شاد راهی برای ارائه آموزش از طریق بهترین و برجسته‌ترین اساتید به دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور را فراهم کرد و در حقیقت ما را به عدالت آموزشی در کشور نزدیک کرد اما در این میان برای کسانی که امکان دریافت آموزش از طریق این بستر را ندارند، اجباری در کار نیست و راه‌های جایگزین در نظر گرفته‌شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای طرح آبا برای بازماندگان از تحصیل از ابتدای سال تحصیلی جدید گفت: این طرح از طریق سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به‌صورت آزمایشی در استان سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد. در طرح آموزشی «آبا»، دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان می‌توانند از طریق ظرفیت کامپیوتر، مطالب آموزشی که در اینترنت ارائه شده است را دریافت کنند و آموزش ببینند.

استفاده از فناوری های روز و تکنولوژی های آموزشی را به معلمان آموزش خواهیم داد

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های روز تکنولوژی‌های آموزشی را به معلمان آموزش خواهیم داد، گفت: آموزش‌وپرورش ملزم به ورود و استفاده از بستر فضای مجازی برای آموزش شده بود ولی امکان حضور در این بستر نبود. امروز کرونا به‌نوعی ما را مجبور به ورود و بهره‌گیری از بستر فضای مجازی کرد و معتقدم این بستر ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که باید برای استفاده صحیح و بهتر از آن به معلمان آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) می‌تواند به‌عنوان یک برنامه کاربردی رسمی آموزش، بستری در اختیار همه برای ارائه مواد آموزشی قرار دهد. این بستر ازنظر ارائه برنامه‌ها، محتواها و سیاست‌گذاری آموزشی ظرفیت‌های بالایی ارائه می‌دهد و به‌عنوان یک نقطه عطف در آموزش کشور محسوب شده است.

حاجی میرزایی در پایان با اشاره به اینکه فرزندان و آینده‌سازان این کشور در دست آموزش‌وپرورش به امانت هستند، بیان کرد: اگر روزی کرونا تمام شود، تلاش می‌کنیم یافته‌های این دوره را به‌عنوان تجربه در دوره‌های بعد به کار بگیریم. اقتضای کار ما این است که باید تمام توان خود را برای منفعت رسانی به نسل آینده بکار ببریم وامانت دار فرزندان مردم باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-20 10:45

افزودن دیدگاه جدید