کد مطلب: 

247918

با مطالبه‌ی مردم از طریق رسانه‌ها، سامانه املاک و اسکان کشور وارد مرحله اجرایی شد

به دنبال مطالبه سنگین مردم از طریق رسانه‌ها، سامانه املاک و اسکان کشور وارد مرحله اجرایی شد؛ در حالی که هنوز دو وزارت‌خانه نفت و نیرو به این سامانه اطلاعات نداده‌اند.
با مطالبه‌ی مردم از طریق رسانه‌ها، سامانه املاک و اسکان کشور وارد مرحله اجرایی شد

به گزارش سیتنا، عصر امروز سه شنبه و پس از مطالبه سنگین مردم از طریق رسانه‌ها، مراسم اجرایی نمودن سامانه ملی املاک و اسکان کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

به استناد جزئیات مطرح شده از نحوه عملکرد سامانه ملی املاک و اسکان، این سامانه اطلاعات بر خط مالکیت، سکونت و نقل و انتقال واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و سایر را پوشش خواهد داد.

همچنین بر اساس تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این سامانه، طراحی و پیاده‌سازی سامانه، دریافت اطلاعات از سایر دستگاه‌های اجرایی، بهره‌برداری از سامانه و برقراری ضمانت اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به اظهارات کارشناس مسئول معماری سامانه، اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل عملکرد سامانه ملی املاک و اسکان مشخص شده و از نهادهای اجرایی کشور درخواست شد که این اطلاعات را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

در این بین برخی از دستگاه‌ها نظیر سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد همکاری خوبی را برای تکمیل اطلاعات این سامانه  ترتیب دادند. بر اساس جزئیات مطرح شده، وزارت نیرو و وزارت نفت تاکنون هیچ اقدامی در جهت تکمیل اطلاعات این سامانه انجام نداده‌اند.

منبع تامین اطلاعات سامانه املاک مرتبط به پایگاه‌های دستگاه‎های اجرایی و اطلاعات مالکان و ساکنان است.

لازم به تاکید است تا کنون 40 تا 45 درصد از واحدهای مسکونی توسط این سامانه با اولویت کلان‌شهرها بررسی شده و فرآیند بررسی و شناسایی سایر واحدهای مسکونی همچنان ادامه دارد.

به استناد اظهارات متولیان مسکن، شناسایی واحدهای مسکونی خالی در شهریورماه به اتمام رسیده و اخذ مالیات بر خانه‌های خالی در دستور کار قرار می‌گیرد.

تکلیف راه‌اندازی این سامانه در مرداد ماه 94 از سوی مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن مهلت 6 ماهه به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و اکنون پس از گذشت 60 از مهلت اعطا شده، فرآیند اجرایی این سامانه آغاز به کار کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-18 18:15

افزودن دیدگاه جدید