کد مطلب: 

247668
رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس:

کشور دوران اقتصاد دانش بنیان را گذرانده و اکنون نیاز به جهش و رشد دارد/ باید در برنامه قانون پنج ساله هفتم بند مفصلی برای اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفته شود

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس با تأکید بر تقویت اقتصاد دانش‌بنیان گفت: این موضوع باید به صورت مفصل زمان تدوین قانون برنامه پنجساله هفتم در نظر گرفته شود تا شاهد جهش تولید باشیم.
کشور دوران اقتصاد دانش بنیان را گذرانده و اکنون نیاز به جهش و رشد دارد/ باید در برنامه قانون پنج ساله هفتم بند مفصلی برای اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفته شود

به گزارش سیتنا، سیدمحسن دهنوی در نشست عصر دوشنبه (20 مردادماه 99) فراکسیون اقتصاد دانش بنیان با موضوع واکاوی، تحلیل و تکمیل طرح جهش تولید دانش بنیان با حضور کارشناسان و فعالان این حوزه، گفت: موضوع قانونگذاری در حوزه اقتصاد دانش بنیان به سال 88 و 89 باز می گردد اما تنها قانون مصوب این حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه با اشاره به تغییر شرایط جامعه، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری با توجه به تجربیات و اشراف به بستر قانونی، قانونگذاری در این حوزه را پیشنهاد داد که بعد از اعلام وصول در هیأت رئیسه مجلس قرار است در کمیسیون صنایع بررسی شود.

وی افزود: فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس در حوزه فعالیت های خود، تأکید دارد تا برای بررسی طرح ها در این موضوع از صاحبنظران و کارشناسانی غیر از نمایندگان نیز کسب نظر کند به خصوص معتقد به حضور بخش خصوصی در این جلسات هستیم.

دهنوی در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال بهبود وضعیت زیست بوم دانش بنیان و دستاوردهایی بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستیم.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کشور دوران اقتصاد دانش بنیان را گذرانده و اکنون نیاز به جهش و رشد دارد، خاطرنشان کرد: باید اقدامی صورت گیرد تا در برنامه قانون پنج ساله هفتم بند مفصلی برای اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفته شود.

موسوی: مجلس مسیر اقتصاد دانش بنیان را هموار می‌کند

سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان نیز در این جلسه با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: لازم است گره های فناورانه و صنعتی شناسایی شده و راه حلی برای حل این مسائل پیدا شود همچنین باید به یک مرکز یا معاونت علمی و فناوری مسئولیت داده شود تا مسائل حوزه دانش بنیان اعم از پزشکی، نفت، پتروشیمی، صنایع، خودرو و غیره در آنجا بررسی شود.

تأکید فعالان صنایع دانش بنیان بر رقابت‌پذیر کردن کالاهای دانش بنیان

در ادامه این جلسه، متخصصان و کارشناسان نیز نظرات خود را درباره طرح مطرح در فراکسیون اقتصاد دانش بنیان تحت عنوان طرح جهش تولید دانش بنیان بیان کرده معتقد بودند میزان اثربخشی شرکت های دانش بنیان باید افزایش یابد.

آنها همچنین بر این نظر بودند که جهش تولید نیازمند ابرپروژه هایی است تا به عنوان لوکوموتیو در مسیر سایر پروژه های کوچک قرار گیرد لذا قانونگذاری در این حوزه باید به گونه ای باشد که قابل اجرا بوده و به سمت رقابت پذیر کردن کالا پیش رود.

این فعالان حوزه صنایع همچنین با تأکید بر ضرورت همکاری شرکت های دانش بنیان معتقد بودند نباید در دستگاه ها موازی کاری صورت گیرد و شرکت های دانش بنیان نیز باید در قبال تسهیلات دریافت شده پاسخگو باشند.

آنها با تأکید بر اهمیت بیشتر به پارک های علم و فناوری افزودند لازم است تجارت بین الملل به رشد تولید و بازارسازی شرکت های دانش بنیان کمک کند و به صادرات دانش بنیان نیز توجه شود همچنین باید به قانون مالکیت فکری نیز بیش از پیش توجه کرد.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-11 00:28

افزودن دیدگاه جدید