کد مطلب: 

247505
مدیرعامل شرکت ملی پست، خبر داد:

فعال سازی پنج هاب پستی جدید در کشور/ امکان تقسیم بار ترافیکی افزایش مرسولات، به صورت منطقه‌‌ای/ افزایش سرعت جابجایی مرسولات، بهبود کیفیت و کمک به اشتغالزایی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، گفت: در گذشته ایران تنها یک هاب (قطب) پستی داشت، اما به تازگی پنج هاب دیگر در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز نیز راه اندازی شد. ​
فعال سازی پنج هاب پستی جدید در کشور/ امکان تقسیم بار ترافیکی افزایش مرسولات، به صورت منطقه‌‌ای/ افزایش سرعت جابجایی مرسولات، بهبود کیفیت و کمک به اشتغالزایی

به گزارش سیتنا، حسین نعمتی، گفت: افزایش ظرفیت و حجم مرسولات پستی طی ماه‌های اخیر موجب راه اندازی هاب‌های جدید با هدف افزایش سرعت جابجایی، بهبود کیفیت مرسولات و کمک به اشتغالزایی در کشور شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شده به ویژه شیوع ویروس کرونا، استقبال مردم نسبت به ارسال بسته و امانت افزایش یافته است. به همین دلیل نیاز به توسعه ظرفیت پست موجب شد از سه ماه پیش، بحث‌های مطالعاتی و فراهم آوردن مقدمات این کار انجام شود.

رییس هیئت مدیره شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه در گذشته مرکز تجزیه و مبادلات پستی واقع در چهارراه لشگر، تنها هاب پستی کشور بود و مرسولات از تمام نقاط ایران به تهران می‌آمد و از آن‌جا توزیع می‌شد، افزود: به همین دلیل فشار زیادی به این مرکز وارد می‌شد، اما دو هفته قبل با ظرفیت‌های خوبی که در برخی استان‌های کشور وجود داشت، تصمیم گرفتیم بار ترافیکی افزایش مرسولات را در کشور و به صورت منطقه‌‌ای تقسیم کنیم.

نعمتی خاطرنشان کرد: برای این کار پنج استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و اصفهان به عنوان هاب پستی به ظرفیت شرکت ملی پست کشور اضافه شد و از چند روز قبل فعالیت خود را آغاز کردند که این شهرها با استان های اطراف خود همکاری پستی دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در آینده یک هاب دیگر به هاب‌های پستی افزوده می‌شود، زیرا که شمار مرسولات رو به افزایش است، افزود: البته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این خصوص مطالعاتی انجام شده بود که براساس آن ۹ هاب می‌توان در کشور راه اندازی کرد، اما در حال حاضر با فعال کردن این شش هاب، پاسخگوی نیاز‌های مردم هستیم.

نعمتی اظهار داشت: ما روزانه ۱۰۰ هزار مرسوله تنها در تهران داریم و با ظرفیت ایجاد شده در پنج استان یادشده، تعداد مرسولات آنها نیز به ۵۰ هزار رسیده است که پیش بینی می‌کنیم با راه افتادن هاب‌های جدید، گامی موثر در راستای تامین رضایت شهروندان که همانا افزایش سرعت و بهبود کیفیت است، برداشته شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-05 14:35

افزودن دیدگاه جدید