کد مطلب: 

247443

مرکز رشد فناوری نخبگان 50 تیم فناور را می‌پذیرد

مرکز رشد فناوری نخبگان برای پذیرش تیم‌های فناور در حوزه‌های مختلف اعلام آمادگی کرده است. با توجه به توسعه فضای کار اشتراکی، 50 تیم می‌توانند در این مرکز پذیرش شوند و در نهایت 15 تا 20 تیم منتخب پس از گذراندن دوره مقدماتی 10 هفته‌ای در مرکز رشد فناوری نخبگان مستقر می‌شوند.
مرکز رشد فناوری نخبگان 50 تیم فناور را می‌پذیرد

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محسن علی اکبریان رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان گفت: طبق روال هر ساله، در سال جاری نیز برای پذیرش تیم‌های فناور اعلام آمادگی شده است. تیم‌های فناور تا 24 مرداد ماه فرصت دارند تا برای حضور در این مرکز ثبت نام کنند.  تیم‌های فناور فعال در در حوزه‌های  مانند مکانیک پیشرفته و مکاترونیک، برق و تجهیزات الکترونیکی، نانوتکنولوژی و مواد پیشرفته و انرژی‌های تجدید پذیر می‌توانند برای حضور در مرکز، فرایند ثبت نام را طی کنند.

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان در ادامه گفت: یک تفاوت بارز در پذیرش تیم‌های فنار در سال جاری نسب به سال‌های قبل، افزایش ظرفیت پذیرش است. با توجه به ایجاد یک مرکز جدید فضای کار اشتراکی مجهز، در دوره جدید تا 50 تیم فناور پذیرفته خواهند شد. تیم‌های فناور پس از طی یک دوره آموزشی 10 هفته‌ای با انواع مهارت‌ها از جمله تیم‌سازی و جذب منابع انسانی متخصص، آشنا می‌شوند. پس از یک ارزیابی اولیه حدود 15 تا 20 تیم انتخاب می‌شوند تا در مرکز رشد فناوری نخبگان مستقر شوند. بقیه تیم‌ها نیز می‌توانند یا در دوره‌های بعد مجدداً درخواست دهند و یا آنکه در مرکز فضای کار اشتراکی به کار خود ادامه دهند.

اکبریان با اشاره به خدمات و امکانات ارائه شده از سوی مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تیم‌های فناور و استارتاپ‌ها، افزود: تیم‌های منتخب برای یک دروه 3 ساله امکان استقرار در مرکز رشد فناوری نخبگان را دارند و از دو دوره آموزشی برخوردار می‌شوند. آنها ابتدا یک دوره آموزشی مقدماتی 6 ماهه را طی می‌کنند و سپس در یک دوره 30 ماهه به سمت ساخت نمونه اولیه از محصول هدایت می‌شوند. همچنین این شرکت‌ها با نحوه بازارسازی و مذارکره با مشتری  آشنا می‌شوند و همزمان از انواع آموزش‌ها و خدمات بهره‌مند می‌شوند.

اکبریان همچنین گفت: در نهایت تیم‌های تبدیل شده به شرکت‌های بالغ، می‌توانند در صورت تمایل در مجموعه فضای پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مستقر شوند. این شرکت‎ها، با توجه به سطح رشد می‌توانند بدون گذاراندن مقدمات و ارزیابی‌های معمول در مجموعه پارک فناوری پردیس معاونت علمی استقرار یابند. همچنین شرکت‌های خارج شده از مرکز رشد فناوری نخبگان، می‌توانند در خارج از پارک و فضای شهری فعالیت‌های خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-03 15:24

افزودن دیدگاه جدید